Máte zájem o cílení na zájmy?

23. 06. 2011 komentáře:  4 kategorie:  Představení novinek

Po beta testování Google dnes spustil veřejně další větší novinku v Google Display Network. Tou je cílení na zájmy uživatele. Google, který o uživatelích internetu ví nejspíš už skoro všechno, tak nyní umožňuje inzerentům nový způsob zacílení v obsahové síti. Svého zákazníka tak můžete zaměřit nejen podle toho, jaké konkrétní stránky navštěvuje nebo jaká témata si čte, ale jednoduše i podle toho, co ho zajímá.

Google ví, co nás zajímá

Jsou dva způsoby, podle kterých Google dokáže přizpůsobit reklamu zájmu uživatele. Jednak čerpá z Ads Preferences Manageru, kde může každý své zájmy Googlu říct. I pokud si své zájmy nenastavíte, Google vás sleduje a podle toho na jaké stránky chodíte odhadne, jaké jsou vaše zájmy. Schválně se do Ads Preference Manageru podívejte, jestli vás otipoval správně.

Tohle jsou moje zájmy

Narozdíl od kontextového cílení, kde se snažíte trefit správné téma pomocí klíčových slov, cílení na umístění, kde si vybíráte konkrétní stránky, o kterých si myslíte, že je vaši potenciální návštěvníci budou navštěvovat nebo cílení na témata, kde vybíráte konkrétní kategorie stránek, s cílením na zájmy cílíte na úplně celou reklamní síť. Je úplně jedno, jestli se potenciální zákazník prodejce aut zrovna prohlíží eMimino.cz – pokud má Google za to, že má zájem o auta, zobrazí mu reklamu na auta. Necílí se tedy na obsah, ale na skupinu uživatelů.

Funguje to?

Po zhruba dvouměsíční zkušenosti se dá říct, že (stejně jako všechno v AdWords) na něco lépe a na něco hůře. Vzhledem k tomu, že opravdu cílíte na celou síť, je potřeba, aby váš produkt byl opravdu přiřaditelný k nějakému konkrétnímu zájmu, pokud není vysloveně masový a nemůžete si dovolit zacílit „všechny“. Třeba produkt jako je bankovní účet se na nějaký zájem napasuje o dost hůře než třeba zájezd. Dobré je použít grafiku, uživatele ta trefa do zájmu vizuálně víc praští do očí. Konverzně i brandově to při dobrém cílení není horší než kontext, získáte ale nové návštěvníky, které jste dosavadním cílením zatím neoslovili.

Kdyby vám to bylo málo, můžete si hrát ještě s cílením na zájmy v kombinaci s experimenty a remarketingem.

Jak na to

Nastavení zájmů najdete na záložce Obecenstva, tlačítko Přidat publika a zde už vyberete Kategorie zájmů. U každé kategorie je i počet uživatelů, které tak zacílíte, ale jsou to světová čísla. V nastavení kampaně je pak třeba cílit do reklamní sítě na Relevantní stránky pouze ve zvolených umístěních, pro zvolené publikum a témata.

Výběr kategorie zájmu

A co na to uživatel?

Po remarketingu, který by se dal charakterizovat slovy Onehdá jsem si chtěl koupit brusle a teď mě všude pronásleduje reklama na brusle tu máme malinko děsivější verzi Ale ne, oni vědí na co chodím do kina!.


Předchozí: Následující:

Komentáře 4

1
Jan Menšík - 24. 06. 2011, 10.40

Mohu jen potvrdit. U produktů/služeb, které jdou dobře podřadit pod jednu z kategorií, dosahujeme většího zásahu při obdobných cenách a úspěšnosti jako při cílení na klíčová slova.

2
MrVain - 26. 06. 2011, 10.24

No celkom zaujimave, ale myslim, ze citatelov by viac zaujimalo kde si bola cely pol rok, ked si nic nenapisala ? ;-)
Len mi prosim nepovedz: „Nie, mami“.

Tiez si dostala ponuku zo zahranicia ?

3
Petra - 26. 06. 2011, 14.38

No … jak to říct, byla jsem tady a trpěla něčím mezi leností, tvůrčí krizí a nedostatkem času :-)

4
MrVain - 27. 06. 2011, 12.00

ale aby som nebol zase iba offtopic, tak ja uz cakam kedy google konecne umozni lepsie cielenie ako:

„Vyberte prosim cele meno a okres:“ ;-)

Přidat nový komentář

*) Povinné položky

Google AdWords Certified Trainer

PPC audit

  • AdWords + Sklik
  • 36 000 Kč

(43 560 Kč s DPH)

  • expertní audit
  • nalezení rezerv
  • konkrétní doporučení
Chci PPC audit 

Tohle je PPC reklama

Google Partner

Google+