Měření konverzí z reklamy

Jestli máte web, který má nějaký konkrétnější a zajímavější cíl, než aby návštěvník přišel, prolezl a kdekoliv kliknul na reklamu, pak je záhodno měřit konverze, abyste věděli, jak si web vede. Pokud platíte za nějakou reklamu, jejímž cílem jsou právě přímé konverze, pak je měřit musíte, abyste věděli, jestli se peníze vůbec vrací. Co ale všechno potřebujete změřit?

Existují různé typy konverzí
Konverzí může být objednávka nebo rezervace zboží, odeslání kontaktního nebo poptávkového formuláře, registrace newsletteru, navštívení určité stránky webu a další možné akce uživatele, které si web klade za svůj cíl. Obvykle probíhájí různé konverze na různých konverzních stránkách. Na jednom webu se obvykle vyskytuje více typů konverzí, je tedy potřeba měřit více typů konverzí.
Různé konverze mají různou hodnotu
Logicky mají různé typy konverzí různou hodnotu pro majitele / provozovatele webu. Pokud návštěvník webu objedná zboží, může jít o získání zákazníka a jednoznačně vyčíslitelné množství peněz. Pokud návštěvník odešle kontaktní formulář, může z toho být objednávka nebo z toho nemusí být vůbec nic. Čili všechny konverze nejde hodit do jednoho pytle, je potřeba měřit konverze zvlášť.

Asi už vám došlo, že jsem původně chtěla psát o tom, že Sklik měří konverze, což je každopádně prima. Jenže on je podle mne tak úplně neměří. Měří jen jeden typ konverze. Copak někoho nezajímá, že návštěvník co přišel z reklamy sice nic nekoupil, ale zaregistroval si newsletter, což znamená, že pod pravidelnou palbou oznámení o slevách snad jednou podlehne? Nebo to snad někdo chce měřit dohromady a je mu jedno, jestli jde o objednávku za 100 tisíc nebo jen o tu blbou registraci?

Místo možnosti měřit více typů konverzí je tu možnost měřit dvěma kódy dvě různé kampaně, což mi naopak tolik užitečné nepřijde. Vám se to k něčemu hodí?

Já si fakt nemyslím, že by bylo špatné udělat to stejně jako to mají v Google AdWords.

2 komentáře u „Měření konverzí z reklamy“

  1. „Já si fakt nemyslím, že by bylo špatné udělat to stejně jako to mají v Google AdWords. “ – no vidíš, oni se chtěli konečně něčím od AdWords odlišit a ty je hned sprdneš :-) (joke)

  2. Ja to mam u sebe resene podle me lepe, ovsem zas ne kazdemu se chce pouzivat dalsi a dalsi monitorovaci system.

Komentáře nejsou povoleny.