Kategorie: Návody
Pokud bojujete s upgradovanými URL v AdWords…

štítky: AdWords Editorupgradované URL
OpenRefine a report vyhledávacích dotazů

PPC prakticky: První výsledky
Když kampaň běží, je dobré se podívat jak běží a případně s tím něco dělat. Jak jsem psala v minulém díle, kampaň na destinace běží již pár měsíců, aniž by se s ní něco dělalo, takže je nejvyšší čas. Na ostatní kampaně se stihneme mrknout ještě zavčas.
Kdy hodnotit první výsledky
4 měsíce je fakt hodně, to nedoporučuju. Sama nápověda Skliku doporučuje až tak za jeden týden, ale i to mi přijde hodně. Doporučuju mrknout se na to co nejdřív, a zpočátku radši častěji. Především jde o to, včas odhalit věci, které jsou vyloženě chybami. Závěry ale samozřejmě vyvozujte až ze statisticky významných čísel. Pár prokliků nebo pár desítek zobrazení žádnou vypovídací hodnotu nemá. Podrobnostištítky: PPC praktickyzačátečníci
PPC prakticky: Nasazení Egypťan.cz na Sklik
Celý seriál PPC prakticky má být věnován hlavně praktické ukázce běžící kampaně. Oproti původnímu plánu se k tomu dostávám sice asi s tříměsíčním zpožděním, ale co už.
Menší část kampaně (klíčová slova související s destinacemi v Egyptě) již běží od začátku tohoto seriálu (od 1. října 2007). Zbytek běží ode dneška. To co již 3 měsíce běží, běží doteď prakticky bez dozoru, bez úprav a zásahů, takže to nevypadá nic moc. To by se vám samozřejmě stávat nemělo, ale počítám, že stává, takže od běžné praxe se tím zase tolik neodkloníme.
Nyní tedy v Skliku běží 1639 slov a 64 inzerátů. Odhadem vedou inzeráty asi na 50 různých stránek webu (z celkových asi 80).
Podrobnosti
štítky: PPC praktickyzačátečníci
PPC prakticky: Nasazení kampaně
Když už víte co a jak chcete inzerovat, dělí vás od zobrazování inzerátů poslední krok. Musíte to naložit do systému. To není zrovna zábava, takže doporučuju co nejvíc zautomatizovat a zjednodušit. Čím větší kampaň, tím víc vám to ušetří času.
Podrobnosti
štítky: PPC praktickyzačátečníci
PPC prakticky: Inzeráty
Text inzerátu by měl být relevantní k dotazu uživatele, ke klíčovému slovu, na které se zobrazuje i k cílové stránce, na kterou směřuje. Zároveň by měl být pro uživatele nějak výrazný, protože pokud si ho nikdo nevšimne, už je jedno co se v něm píše a kam to odkazuje.
Podrobnosti
štítky: PPC praktickyzačátečníci
PPC prakticky: Klíčová slova
U analýzy klíčových slov pro přirozené výsledky vyhledávání nejspíše potřebujete zajistit pro omezené množství stránek omezené množství klíčových slov a potřebujete počítat nejen s jejich vyhledávacím potenciálem, ale také s náročností optimalizace pro tato slova a navíc to potřebujete trefit napoprvé, protože výměna klíčového slova v onpage i offpage faktorech webu není legrace.
Klíčová slova pro PPC takhle složitě řešit nemusíte, ani bych tomu neříkala analýza. Nejste omezeni počtem slov, vypuštění slova a přidání jiného je jednoduché. Přestože se snažíte inzerovat slova, která uživatelé hodně hledají, nic tragického se nestane, když vymyslíte taková, která hledají málo nebo vůbec. U PPC je důležitá jen relevance a u webů prodejního typu schopnost přinášet konverze.
Podrobnosti
PPC prakticky: Struktura – kampaně a sestavy
Ještě než nasadím kampaň, je dobré si stanovit jak ji nasadím. V reklamních systémech (v AdWords a Skliku) mám k dispozici stejnou strukturu. Mám účet, do něj můžu dát kampaně a do kampaní sestavy. Každá sestava pak obsahuje klíčová slova a jeden nebo více inzerátů. Teď jde o to tuhle strukturu vhodně využít. Už teď vím, že sestav budou v tomhle případě desítky. Web je malý a cílení také není rozsáhlé. Kdybych měla eshop se stovkami produktů, budu předpokládat klidně i stovky sestav. Ale i ty desítky už jsou hodně a proto je dobré sestavy roztřídit do více kampaní.
Podrobnosti
PPC prakticky: Ceny a rozpočty
Kolik to bude stát? Kolik je dobrá cena za klik? Kolik mám dát peněz? Je to hodně nebo málo? To jsou hodně časté otázky. Přijde na to… Kampaň už je rozmyšlená, už je i založený účet, ale ještě před utrácením peněz není špatné určit, kolik se bude utrácet.
Kolik bude stát klíčové slovo?
Ceny za klik jsou řekněme od 20 haléřů. Maximum je u AdWords $100, u Skliku ani nevím. Pravda je taková, že vám nikdy nikdo přesně neřekne, kolik to bude stát. Všechny systémy umožňují určit maximální cenu kliku, ale i tak člověk neví, co za to dostane. Jistěže si můžu říct, že mě ta reklama bude stát korunu a tak to bude. Ale vím, na jakých budu pozicích a co z toho budu mít? PodrobnostiPPC prakticky: Založení účtu v Skliku a měření
Po minulém krátkém zamyšlení nad kampaní může nastat trocha manuální práce. Pro Egypťana jsem zakládala nový účet. Důvodem byl hlavně přístup, ale jsou i jiné důvody, kdy se hodí pro web a PPC kampaň založit úplně nový účet, například:
- Máte více webů ze stejného nebo příbuzného oboru a překrývají se vám klíčová slova, přesto chcete inzerovat oba naráz (není možné zobrazovat současně 2 a více inzerátů ze stejného účtu)
- Máte tak rozsáhlou nabídku, že by to v jednom účtu nebylo přehledné
- Máte web, pro který chcete vést všechno úplně odděleně (třeba ho později prodáte i s nastavenou PPC kampaní)
- Ve starém účtu už jste pokazili co se dalo a dělá vám problémy pustit tam cokoliv za normální cenu
Tohle je PPC reklama
Poslední články
Štítky
AdWords
AdWords Campaign Experiments
Auction insights
brand
brandové kampaně
CTR
enhanced campaigns
Facebook Ads
Google
Google AdSense
Google AdWords
Google Analytics
klíčová slova
knihy
Kolo informací
konference
konkurence
kontextové cílení
nástroj pro návrh klíčových slov
obsahová síť
OpenRefine
optimalizace
PPC 2.0
PPC prakticky
Product Listing Ads
produktové kampaně
redesign
reklamní texty
remarketing
retargeting
rozhovor
rozšířené kampaně
sdílené reklamy
search query report
sitelinky
Sklik
Sklik Partner
Ve středu dění
vyhledávací dotazy
vyhledávání
vylučující slova
WebExpo
xml feed
začátečníci
školení
- Nahoru
- Vytisknout
- Archiv
- Sdílet: