Pokud bojujete s upgradovanými URL v AdWords…

Upgradované URL adresy v AdWords s sebou přináší spoustu radostí. Zejména pokud možnosti měřících šablon ani nevyužíváte, tak je to víceméně jenom k vzteku. Už jsem se navztekala dost. Hodila jsem sem pár zásadnějších překážek s možných řešením. Jestli máte rychlejší nebo vám to způsobuje další problémy, podělte se v komentářích, ať se s tím netrápíme každý zvlášť!

Takže o co jde. Google upgradované URL popisuje na blogu, takže to nebudu rozvádět. Spravovat URL je prý nyní snazší, což je určitě bezva. Hlavní změna je v tom, že současnou cílovou URL Google přejmenoval na koncovou URL (destination URL), která mu už ale nestačí a povinně vyžaduje (novou) cílovou URL (final URL). Původně nastevené reklamy teď mají právě tu „koncovou“ (a fungují tak dál, v tom problém není). Pojďme se podívat, co se komplikuje.

Při úpravě (opravě) reklamy v účtu AdWords účtu

AdWords - koncová URLObjeví se volba mezi koncovou a cílovou URL, původní reklama měla zaškrtnutou koncovou, ale s tou už to uložit znovu nepůjde. Je třeba změnit na cílová URL (povinné).

U nových reklam to neřešíte vůbec, účet už nabídne jedinou správnou volbu.

Při vkládání reklamy do AdWords Editoru

Nové reklamy poslané z AdWords editoru (poslední verze 11.1.2) s nastavením jen koncové URL Google ještě pár dní zpátky zamítal (pro nefunkčnost cílové URL, ta byla prázdná). Dnes už je Editor vůbec neodešle a je třeba cílovou URL (final URL) doplnit. Zároveň neodešle ani když je původní destination URL vyplněná, původní políčko je potřeba mít prázdné.

V praxi to vypadá tak, že při psaní inzerátů musíte překlikávat do jiné záložky kvůli URL.

AdWords editor - destination URL

AdWords Editor - final URL

Při hromadných úpravách v AdWords Editoru

Pokud třeba zduplikujete původní kampaň, hromadně zkopírujete reklamy nebo si jen obyčejně vytvoříte kampaň „po staru“ a pak to nejde odeslat, nejsnáz to vyřešíte hromadnou úpravou. To je sice komplikace, ale jde to celkem snadno. Nejjednodušeji asi takto: jít na záložku Textové reklamy a všechny (postižené) reklamy označit a kopírovat. Potom kliknete na tlačítko Provést více změn, zaškrtnete, že „Moje údaje zahrnují sloupce pro kampaně a reklamní sestavy„. Kliknete na tlačítko Vložit ze schránky a vložíte tak zkopírované reklamy. V rozbalovací nabídce sloupečků pak změníte Destination URL na Final URL a kliknete Zpracovat. Sloupeček s tou správnou URL se přidá.

Prázdný sloupeček je ještě dobré změnit na Destination URL, což vám zároveň původní adresy smaže. Nebo to uděláte potom hromadně označením všech reklam a smazáním políčka pro URL.

(Ano, aby zmatku nebylo málo, v české verzi AdWords Editoru se na některých místech pro obojí používá název cílová URL.)

Při importu do Skliku

Sklik CSV obsahující nové cílové URL nezvládne importovat. Nejlépe udělejte export ještě předtím, než budete URL upravovat. Případně to pak změníte přímo v exportním souboru. Sklik by měl import upravený pro tuhle AdWordsovinu asi příuž v příštím týdnu. Problémy popisuje u sebe na blogu.

4 komentáře u „Pokud bojujete s upgradovanými URL v AdWords…“

  1. Tak byla by ještě jedna rychlejší cesta, pokud jde o import souboru.
    Stačí si otevřít ten exportní soubor např. z Skliku a přepíšeš v hlavičce souboru „Destination URL“ na „Final URL“ a tradááá

Komentáře nejsou povoleny.