PPC výlet na HeroConf 2014

05. 05. 2014 komentáře:  6 kategorie:  Akce a přednášky
Minulý týden se v Austinu konal již třetí ročník HeroConf, konference zaměřené výhradně na PPC. Zaletěla jsem si tedy na malý výlet něco se přiučit, seznámit se osobně s PPC celebritami a poznat spoustu nových milovníků PPC reklamy. Vím, že jsem dost pokročilá a zároveň PPC sečtělá na to, aby mě taková konference dokázala překvapit nějakým převratným postupem nebo novým způsobem optimalizace. Beru takovou akci zejména jako příležitost seznámit se se zahraničními experty, získat kontakty, pobavit se s někým o tom, jak dělají stejné věci někde úplně jinde a inspirovat se v nějakých konkrétních zlepšovácích.
HeroConf - Austin
HeroConf pořádá Hanapin Marketing, agentura stojící za blogem PPC Hero. Akce slibovala 65 přednášejících, mezi kterými nechyběla známá jména jako Bryan Eisenberg, autor knihy Advanced Google AdWords, Brad Geddes, Bing evangelist John Gagnon, spoluzakladatel Aquisia Marc Poirier, Aaron Levy ze Seer Interactive, David Rodnitzky CEO 3Q Digital (původně PPC Associates), Oli Gardner z Unbounce, Frederick Vallayes, Kevin Lee, Matt Van Wagner a další. Celkem 7 jmen loňského žebříčku TOP 25 nejvlivnějších PPC expertů. Mezi partnery a účastníky byly velké nástroje na PPC automatizaci Kenshoo, Acquisio i Marin Software i specializovanější SpyFu, SEMRush nebo Wordstream. Účastníci byli z řad agentur a přímo inzerentů, nepotkala jsem jediného freelancera. Přijeli z 11 zemí, nejdál to měli dva kluci z Indie, 9 014 mil, pak jeden PPCčkař z Brisbane a pak už pomalu my obyčejní Evropané.

Témata

HeroConf 2014
Celý obsah byl zaměřen opravdu čistě jen na PPC, což je pro mě celkem zásadní výhodna oproti jiným velkým akcím jako SMX nebo SES, kde je většina obsahu stejně SEO. Chce se mi vždycky říct spojení „největší PPC konference na světě“, ale vlastně ani žádnou jinou takovou neznám. Co mě nejvíc táhlo byly automatizace, různé nástroje a nějaké strategie vyššího levelu. Bylo ale z čeho vybírat – ráno a večer vždy keynote, a mezitím vždy 4 paralelní panely po 45 minutách s jedním tématem a dvěma až třemi přednášejícími. Pokrytí bylo rozsáhlé – ecommerce PPC, live audity, atribuce, lead gen, budování PPC týmu, strategie i nějaká ta how-to témata. Ke konkrétním zajímavým přednáškám se ještě vrátím v samostatném článku, teď jen k tématům, která opakovaně probíhala konferencí:
  • je třeba výrazně více zaměřit pozornost na optimalizaci cílové stránky a optimalizaci konverzního poměru,
  • relevance je důležitá ve všech ohledech,
  • na detailech a malých zlepšeních záleží,
  • neustále testovat cílové stránky pro zvýšení konverzního poměru, i reklamní texty pro zvýšení kvality, nyní zejména s ohledem na rozdílný výkon textů v různých zařízeních (a hlavně hledat jednorožce),
  • segmentace cílové skupiny a personalizace sdělení (promlouvání k jednotlivci, nikoliv davu) je na místě.
HeroConf - keynote
Někdy byl výběr opravdu těžký a chtěla jsem vidět všechno. Snažila jsem se brát spíš témata „mimo funkce AdWords“ (ne Shopping Ads, remarketing, apod.) a šla jsem po těch týkajících se cílových stránek, mobilů, automatizace, analytiky a práce s klienty a týmem. Co mě zklamalo (asi jako jediné z celé konference) byl začátečnický level některých přednášek. Což v zásadě respektuju, protože ani účastníci nebyli ve 100 % experti. Potíž byla, že to nebylo nijak dopředu poznat a speciálně u „Digging deeper in scripts“ mě level „skripty jsou fajn a takhle je použijete“ nadzvedl ze židle (doslova). Pár hezkých myšlenek:
  • Zákazník je nejdůležitější. Není na nás závislý, my jsme závislí na něm. (Samir Patel)
  • Klíčová slova nejsou sama o sobě špatná a nekonvertující. Selháváme my tím, že je nepoužijeme správným způsobem, aby konverze přinést dokázala. (Bryan Eisenberg)
  • Šťastní lidé jsou o 12 % produktivnější než nešťastní. (Paul Jeszenszky)
  • Product Listing Ads nejsou nic jiného, než způsob jak Google konkuruje Amazonu. (Bryan Eisenberg)
  • Neexistuje nic jako průměrný zákazník. Jinak by každý měl 0,1 dítěte. (Bryan Eisenberg)
  • Váš web je středem vašeho vesmíru. Všechno ostatní měsíc přivádějící sem traffic.
  • Meziroční nárůst mobilních kliků v Bingu je 116 %. (John Gagnon)

Bing versus Seznam

HeroConf - Bing Bar Takeover
Mimochodem 82 % konfrontovaných účastníků HeroConf Seznam z doslechu zná (hrubý odhad). Celkem analogická mi přišla pozice Bingu na trhu v USA. I Bing je samozřejmě o dost větší než Seznam, ale je to ten druhý, snaživý hráč co sponzoruje drinky na baru a vytrvale o tři kroky zpět za svým velkým konkurentem řídí svůj byznys víceméně stylem reakcí na „a kdy už budete mít taky…?“. Když se podívám na v Austinu ohlášené produktové updaty – Bing Product Listing Ads, Bing autotagging, report vyhledávacích dotazů s nulovými kliky a povolení vykřičníku v titulku, nejsme tak daleko od Seznamáckého „doplnit v základu klíčové fičury a někde dát drobnost navíc“. Je to prostě podobné. Ale jistě bychom také uvítaly, kdyby si Seznam našel tak milého evangelistu jako je John Gagnon! :-)

Networking a zábava

HeroConf - Alamo movie
HeroConf se konala v konferenčních prostorách hotelu Hilton a celá byla naprosto perfektně organizačně zvládnutá. Všechno fungovalo, všechno frčelo a prezentace začínaly na čas. Opravdu velký prostor byl věnován networkingu, jak mezi přednáškami, tak na večerních akcích, podařilo se mi tedy vědomě i nevědomě prohodit aspoň pár slov zřejmě se všemi přednášejícími i většinou účastníků, za což jsem vážně ráda. Dost tomu pomohla extrémně přátelská atmosféra a zápal do networkingu všech účastníků. První seznámení s ostatními proběhlo v předvečer konference na recepci na fotbalovém stadionu Darrel K. Royal. Při snídani, keynote a obědě jsme byli všichni v sále u velkých kulatých stolů. Po každém přednáškovém dni byla krátká networkingová recepce přímo v Hiltonu. První večer pak patřil Bing Baru – asi nejlépe zvládnutá konferenční „party“ na jaké jsem kdy byla. Klasický texaský bar + rooftop, spousta aktivit včetně ping-pongu, tombola a venku přistavený foodtruck. Druhý večer se šlo do kina na Office space. Takový pohodový relax s čokoládovým shakem po náročných přednáškových dnech.
HeroConf - stadion

Pocity, dojmy, emoce?

Potvrdil dojem, že u nás na tom nejsme špatně. Jsou ohledy, v kterých je PPC ve světě napřed. Je to větší snaha o celý „big picture“ a pochopení celé cesty zákazníka, oslovení ho v daném kontextu ve správnou dobu, na správném místě a správným sdělením. Je to větší orientace na cílovou stránku a optimalizaci konverzního poměru. A samozřejmě díky velikosti trhu je tu velké množství dat pro testování, analýzu a segmentaci. To, co mi mnohdy na malých datech ani otestovat nedokážeme, tady dělají běžně a šetří nebo vydělají tím velké částky. S daty pak souvisí i větší využívání nástrojů pro bidding a další automatizaci. Technicky, po stránce využití AdWords a jejich funkcí jsou na tom naši lepší PPC specialisti v zásadě srovnatelně, slabší je ten vhled do byznysu, cit pro peníze, analytika a širší obzor.
HeroConf - Portland
Splnilo to moje očekávání? Ano. Z části proto, že byla při zemi a nebyla směrem k získání jedinečného expertního know-how. Inspirovala jsem se, poznala jsem spoustu zajímavých lidí, nasbírala kontakty, poznala jiné pohledy a odnesla si slušný todolist k vyzkoušení. A konečně jsem rozlouskla jednu větší profesní křižovatku, s kterou s lámu hlavu už delší dobu, z toho mám největší radost, ale o tom možná někdy jindy… A mimochodem, nebyla by to správná PPC akce, kdyby se někdo nezeptal na clickfraud :-) Příští ročník bude v Portlandu, už mi sbalili kufr! Přidáte se někdo?
Předchozí: Následující:

Komentáře 6

1
Tomáš - 05. 05. 2014, 21.25

Vypadalo to na good akci! Takže zítra bude pokračování článku?:) Je škoda, že něco podobného nejde udělat u nás, čistě jeno PPC, myslím, že by o to byl zájem, klikařů je v našem rybníčku docela dost…třeba se někdo hecne!:)

Btw. závidím!:)

2
Petra Větrovská - 05. 05. 2014, 21.31

Tomáši, s tím zítřkem bych nebyla optimistická. Nastavme si reálná očekávání, dřív než ve čtvrtek to určitě nebude :-)

3
Markéta - 06. 05. 2014, 07.55

Už se tedy těším na čtvrtek! Doufám, že se podělíš o „slušný todolist k vyzkoušení“ :)

4
Jan Štráfelda - 07. 05. 2014, 08.43

Mně zaujala ta profesní křižovatka :-) Kdyby byla [menší], představoval bych si otázky typu „jak lépe nacenit svou práci“ nebo“jak více zákazníků převést na paušály?“ Ale když je [větší], vidím to na „Přestat živnostničit“, tzn. „začít pracovat v agentuře?“ nebo „založit si vlastní firmu?“ ;-)

5
Jan Štráfelda - 07. 05. 2014, 08.45

Pardon, má tam být samozřejmě „Mě“, to je to přepisování souvětí…

6
Karolína Šrahůlková - 13. 05. 2014, 07.46

Taky se těším na ten slibovaný todolist!!

Přidat nový komentář

*) Povinné položky


Google+