Reklamy sdílené napříč sestavami i kampaněmi

28. 03. 2013 komentáře:  6 kategorie:  Představení novinek
Používáte ve více sestavách stejný reklamní text a nebaví vás ho do sestav rozkopírovávat při spouštění reklamy i každé její změně? Pak se vám může hodit novinka Google AdWords v podobě sdílených reklam. Jeden reklamní text použijete ve více sestavách, klidně i v různých kampaních. Funguje ale pouze v kampaních, které jsou už upgradované na rozšířené kampaně.

Jak to funguje?

Sdílenou reklamu v AdWords nastavíte v části Reklamy ve Sdílené knihovně (dole v menu v levém sloupci). Jednoduše vytvoříte si vytvoříte seznam s nějakým názvem a pro něj napíšete reklamu (úplně stejně jako kdykoliv jindy). Jednu nebo i více. Následně seznam sdílených reklam "zapnete" pro vybrané sestavy. V těchto sestavách se pak reklama začne zobrazovat.
  • funguje pouze pro klasické textové reklamy,
  • statistiky pro sdílenou reklamu v konkrétní sestavě získáte jako vždy v přehledu reklam,
  • sdílenou reklamu v přehledu snadno rozpoznáte díky názvu seznamu, který je napsaný přímo u reklamy,
  • editací sdílené reklamy dojde jako u všech reklam ke smazání reklamy a vytvoření nové,
  • smazanání a editace reklamy mají vliv samozřejmě na všechny sestavy, které reklamu sdílí.
Pozor, pokud importujete do Skliku, sdílené reklamy se vůbec nedostanou do exportu z AdWords Editoru.

Vytvoření sdílené reklamy

Ve sdílené knihovně vytvoříte Nový seznam. Vytvoření seznamu sdílených reklam Ten nasdílíte pro vybrané sestavy. Sdílení reklam pro sestavy Reklamu pak vidíte v přehledu reklam s označením seznamu, z kterého pochází. Přehled reklam Pozastavit nebo editovat reklamu můžete přímo ze sestavy, ale změna se projeví ve všech sestavách, které ji sdílí. Pozastavení sdílené reklamy Při vytváření nové reklamy (standardně ze sestavy) se nabídne i možnost použít již vytvořenou reklamu z nějakého seznamu. Nová reklama

K čemu je to dobré?

Právě psaní reklam co nejvíc na míru slovům z dané sestavy je klíčem k úspěšné reklamě. Proto slova rozdělujeme do hodně specifických sestav, abychom se mohli psát s co nejkonkrétnějšími reklamami. Sdílení reklam pak není zrovna fičurkou, kterou bych chtěla nějak hojně využívat. Je ale pár příkladů, kde si dokážu představit, že bude dobrým pomocníkem:
  • úplně nové sestavy, které chcete hlavně rychle spustit (a relevanci textu zatím vyřešíte třeba dynmickým vkládáním klíčových slov),
  • sestavy, kterých je hodně s podobným cílením a (dočasně) mohou mít stejnou reklamu, například když testujete chování lidí ve větším množství remarketingových listů,
  • globálně cílené kampaně v angličtině, kde bude často určitá část textů shodná pro všechny země, které budou ale rozděleny do více (duplicitních) kampaní.
Trochu mi z toho vyplývá, že sdílené reklamy jsou dobré hlavně pro začátek nových kampaní, než je vypilujete tak, že už potřebujete perfektní texty na míru. Jak je využijete nebo už používáte vy?
Předchozí: Následující:

Komentáře 6

1
Lukáš Krejča - 28. 03. 2013, 10.11

Akorát včera jsem nad sdílenými reklamami přemýšlel při stavění nové kampaně, ale nenašel jsem žádné pořádné využití. Spíš to asi bude využitelné pro lidi co si dělají PPC sami a nemají čas vytvářet konkrétní reklamy. Bude tomu ale odpovídat výsledek…

2
Petra - 28. 03. 2013, 10.17

Já to zrovna včera použila při vytváření remarketingové kampaně. 30 sestav s cílením na jednu landing page a potřebou jen otestovat, jak se jednotlivá publika budou chovat. V budoucnu určitě bude dobré každému trochu přizpůsobit text, ale teď mi to přijde zbytečné, když ani nevím, jestli to má cenu.

3
Tomáš Kapler - 28. 03. 2013, 10.41

No vzhledem k tomu, jak je snadné hromadně spravovat reklamy přes AdWords editor, tak je jejich využitelnost malá. A samozřejmě nemožnost to pak nahrát na Sklik znamená, že člověk spíš čas ztratí než naopak.

Přesto si je dokážu představit v některých specifických případech, kdy se využívají v reklamách {keyword} insertions a mohu mít tak mnoho sestav s úplně stejným textem i dlouhodobě.

4
Lukáš Krejča - 28. 03. 2013, 11.30

Souhlas, že tady by to mohlo mít smysl, asi bychom museli pustit stopky, abychom zjistili, jestli je lepší využít sdílené reklamy nebo ctrl+c/ctrl+v v AdW editoru… :-)

5
Petra - 28. 03. 2013, 14.21

Když mám kampaň s 20 sestavama, které všechny mají sdílet jednu reklamu, tak to nakopíruju celkem snadno a těch pár vteřin možná nebude stát za řeč. Horší to bude tam, kde bude jednu reklamu sdílet 20 sestav z 20 kampaní a nebo si ani přesně nepamatuju v kterých. Tohle se mi třeba v editoru dělá blbě.

6
Antonin - 24. 02. 2016, 14.10

Mnoho se zlepsilo, jak v AdWords, tak v editory, tak snad uz to mate vse vyresene :) Ale ctrl+c a ctrl+v je dobry system i pri vice reklamach, kdy se kombinuje popisek s nadpisem a ruzne se muzou i editovat, abychom meli nizsi cenu za proklik.

Přidat nový komentář

*) Povinné položky


Google+