Sklik má konečně nástroj na návrh klíčových slov

Po nedávném rozšíření statistik hledanosti dotazů Seznam přichází s dalším dobrým pomocníkem, kterým je nástroj na návrh klíčových slov v Skliku. Současně byl spuštěn i nástroj na odhad pozice reklamy. Po několikaměsíčním neveřejném testování jsme se tak dnes konečně dočkali nástroje, který dokáže nabídnou víc, než obdobný nástroj v AdWords.

Jak nástroj na návrh slov funguje

K nástroji se dostanete přes záložku Nástroje, vyberete Návrh klíčových slov (nebo jej využijete přímo při úpravě slov v sestavě). Do políčka napíšete slovo, jehož další fráze vás zajímají, systém pak fráze ukáže řazené dle objemu hledání, funguje pravostranné i levostranné rozšíření. Stejně jako v AdWords objem hledání není dán absolutním počtem, ale indikuje jej temploměr na stupnici 1 až 10. Je možné filtrovat jen přesnou, frázovou nebo volnou shodu, vybrané fráze pak lze kliknutím na odkaz přidat přesunout do textového pole a rovnou přidat do sestavy. Více viz Nápověda Skliku na návrh slov.

Databáze slov, mezi kterými se hledají rozšířené fráze tvoří data Seznamáckých služeb, kde se Sklik zobrazuje. Objem hledání je aktualizován co dva týdny.

V čem se liší nástroj Skliku od nástroje v AdWords

Hlavní rozdíl je zřejmě v počtu nalezených frází i jejich relevanci. Seznam má daleko lepší databázi hledaných slov, díky čemuž nachází klidně i stovky relevantních frází, a i u málo hledaných slov nějaké fráze nabídnout dokáže. Naopak ale nedisponuje funkcí Použít synonyma. Umožňuje v zadání vyloučit zobrazení frází obsahující konkrétní slova, jinak ale s vylučovací shodu nezpracovává. Další fičury jako trendy a konkurence tu nejsou, ale to myslím nijak zvlášť něvadí.

Z navržených frází jsou automaticky odstraňovány neslušnosti, stejně jako v Našeptávači. Nástroj bohužel ignoruje při zadávání některá slova, jako např. předložku „na“, což znemožňuje nechat si vyhledat pokračování typu půjčky na (cokoliv, auto, dovolenou, …) nebo zájezdy na (kole, Krétu, míru, poslední chvíli, …). Zřejmě to není vnímáno jako bug, ale taková fičura se stop slovy se mi moc nelíbí.

Nástroj na odhad pozice

Odhadování pozice najdete na stejném místě jako návrh klíčových slov. Stejně jako v AdWords je to odhad, takže o kdovíjaké přesnosti se mluvit nedá. Funguje tak, že ke slovům (v textovém poli při přidávání nebo úpravě) navrhnete nabízenou cenu kliku. Systém ukáže pro každé slovo odhad pozice (zaokrouhleno na celá čísla) i objem hledání. Více viz Nápověda Skliku na odhad pozice.

Při odhadování pozice systém zohledňuje historickou kvalitu (resp. CTR). Čili pokud zkoušíte odhadnout pozici slova, které již v kampani běží, počítá se reálné CTR slova a navrženou novou cenu za klik. Pokud to slovo nezná, použijí se data sestavy (pokud již běžela), pokud ani ty nezná, použije data kampaně, účtu, atd.

Na Sklik blogu o tom taky píšou.

Na Zakliku se dočtete více o nástrojích pro návrh klíčových slov Google Ads i Skliku.

8 komentářů u „Sklik má konečně nástroj na návrh klíčových slov“

  1. Nový nástroj Skliku se mi po chvíli stal při správě kampaní opravdu nepostradatelným. Jediné, co mi ještě chybí z AdWords je vkládání vylučovací shody.

  2. To je tak když neco spoušteli šité horkou jehlou, ale je vidět, že Sklik vydělává, protože se na něm maká víc než třeba na fulltextu.

  3. Na Skliku se maka hlavne proto, ze to Seznam outsourcuje u Michala Illicha & his boys. A pro Jyxo s.r.o. predstavuje tato zakazka imho 40%+ z celkoveho obratu firmy.

  4. Mne se nekdy Jyxo docela libilo, i kdyz ma tak divny nazev…

    Bohuzel se kluci nenarodili v Kalifornii o 10 let driv…

Komentáře nejsou povoleny.