Sklik spouští bannery, 300×50 je typický pro mobily

Sklik ve své partnerské síti už vydává oznámení o spuštění grafických reklam, tzn. na straně majitelů webů v obsahové síti už vyzývá k umístění jednotek, do kterých půjdou bannery. Zároveň umožňuje partnerům volbu povolit/zakázat zobrazování grafické reklamy. Jinými slovy zdá se, že jsme již velmi blízko spuštění bannerů do Skliku. (via Robert)

Půjdou bannery i do mobilů?

Sklik přináší stejné formáty, jako má AdWords, to se asi dalo čekat, jinak by pro inzerenty bylo náročné kampaně posílat i do Skliku. Zajímavý je ale banner 300×50, proužek této velikosti je šitý na míru mobilům. Google ho má taky, mezi mobilními reklamními formáty. Tuším, že na Mobile Internet Fóru 2011 už se mobilní reklama v Skliku pro tento rok také zmiňovala, logicky by tedy šel do mobilů i display.

Možnosti cílení bannerů v Skliku

Sklik má oproti AdWords strašně malé možnosti cílení v obsahové síti. Vlastně má jen kontext a i tady relevance zacílení za Googlem velmi často celkem zaostává. AdWords má navíc cílení na zájmy, témata, remarketing, cílení na umístění a s pomocí Display Campaign Optimizeru umožňuje cílit i na úplně celou svoji síť (automatizovaně pak neefektivní cílení vypíná). Právě cílení na umístění se celkem jasně nabízí. Inzerenti zvyklí třeba na klasickou display inzerci budou chtít mít bannery na konkrétních serverech. Je na místě, aby tahle možnost cílení v obsahové síti Skliku vznikla současně s bannery. Ostatního se nejspíš nedočkáme, naše zájmy Seznam nezná, DCO je dost složité, remarketing je taky až o level dál.

Google AdWords také umožňuje platit ne za kliknutí, ale za tisíc zobrazení. Jestli to umožní Sklik netuším. Tipla bych si, že to může být v zájmu Seznamu, který CPT už desetiletí prodává a jehož inzerenti jsou takovým nákupům zvyklí, ale spíš bych to nečekala.

Asi nejzajímavější otázkou je, jestli Seznam pustí grafiku Skliku na vlastní servery. Dávalo by to smysl – nevyprodané pozice a podpora samotného rozšíření formátu. Na druhé straně jsou ale servery Seznamu tradičním display médiem, které se snaží prodávat CPT za ceníkové stokoruny a prodejem bannerů za CPC by sám sobě mohl celkem nepříjemně konkurovat.

Jak jsme na tom časově?

Sklik musí bannery pustit nejdřív publisherům. Musí získat prostor, kde by reklamy inzerentů mohl zobrazovat. Nejhorší možná situace je, že inzerenti nadšeně nahrají bannery a ty se nebudou zobrazovat, protože nebude kde. Důsledkem převisu poptávky nad nabídkou mohou být taky hodně drahé bannery. Podobně se to už Skliku kdysi povedlo s texty. Tomu se asi bude Sklik chtít vyvarovat, první špatný dojem se léčí moc dlouho. Ale zase na druhé straně Seznam dost tlačí čas, protože v téhle oblasti ho Google neskutečně drtí. Odhaduju tak březen/duben, v inzerentském rozhraní zatím ani náznak.

Update (9.2.)

  • možnost platby bude CPC i CPT,
  • na weby Seznamu bannerová reklama z Skliku (nyní) nepůjde,
  • cílení na konkrétní URL zatím není připravené (ale bude, jen nejspíš ne ke spuštění),
  • formáty se přes noc ještě změnily: 468×60, 728×90, 250×250, 120×600, 160×600, 125×125, 200×300, 468×250, 300×50, 3 z nich v Googlu nejsou, většina z nich už byla používána dříve i pro textové reklamy,
  • defaultně mají partneři grafickou reklamu zapnutou (i na dávno vytvořených jednotkách), takže prostor pro bannery inzerentů už je.

2 komentáře u „Sklik spouští bannery, 300×50 je typický pro mobily“

  1. Ahoj Větrovko, nemáš nějaké info jak je na tom Sklik s grafickou reklamou? Respektive v jakém stadiu a kdy bychom se mohli těšit na spuštění :-) díky moc

Komentáře nejsou povoleny.