Sklik testuje Retargeting

Seznam dnes zveřejnil, že testuje retargeting. Pravda je, že když se začalo před měsíci víc mluvit o tom, že Seznam dělá na retargetingu, reagovala jsem nějak ve smyslu „kdyby radši dělali něco důležitějšího„. Google zasáhne stejně skoro každého, Seznam má malou síť, proč to cílit dvakrát? Asi bych si dokázala představit zajímavější funkce do Skliku. Na druhé straně, když jsem si to víc promyslela si už nemyslím, že je to špatný nápad. A z byznysového pohledu Seznamu to samozřejmě dává obrovský smysl, remarketing přinese nové a dobře investované peníze inzerentů a zvýší výkon obsahové sítě.

Z podstaty Sklik retargetingem nemůže zasáhnout uživatele tak často, jako AdWords, jednak má menší síť, druhak mu nezanedbatelná část času uživatelů stráveného na internetu utíká na zahraniční weby, kam reklama Skliku nedosáhne. Možná jich ale dokáže zasáhnout srovnatelné množství. Opět nám to vyrobí trochu legrace navíc v atribuci konverzí, v Analytics dosud některé konverze zákazníků původně příchozích přes Sklik „vykrádaly“ těsně před nákupem remarketingem AdWords, teď si Sklik něco ukradne na oplátku zpět.

Remarketingem dokáže Seznam poměrně výrazně zvýšit relevanci reklamy ve své síti, zejména pak na svých vlastních webech (typu Novinky.cz), kde je, jak už to u těchhle masovek bývá, trochu problém s velkým zásahem versus nízkou tematicku vyhraněností (a hodí se tak spíše pro velké, nespecializované inzerenty). Retargeting je tady přesně to, co zafunguje, protože (dobře udělaný) retargeting je výrazně specifičtější cílení než jakékoliv jiné v obsahové síti. Proto podobně jako v AdWords, i tady je vidět, že se retargetingové reklamy zobrazují s vyšší prioritou.

Retargeting - inzerát V tuhle chvíli jde o klasickou podobu retargetingu v obsahové síti. Sklik (zatím?) nemá formát dynamického banneru, nepřichází tedy v úvahu propojení do dynamického retargetingu a zobrazování reklam právě na ty produkty, které už si uživatel prohlížel (teda samozřejmě to jde „po staru“, vytvářením retargetingových listů pro jednotlivé stránky, ale je to fuška). Těžko můžeme čekat retargeting pomocí Google Analytics, na pořadu dne není ani videoretargeting nebo retargeting ve vyhledávání.

Retargeting bude po neveřejném testu spuštěn zřejmě až začátkem příštího roku. Než se to stane, musí se Sklik poprat s výsledky a připomínkami z testování. Nejvíc zvědavá jsem na to, jak naloží s importem (který doteď logicky s něčím jako jsou remarketingové listy nepočítá) a dokáže tak usnadnit správu většího množství remarketingových publik. Vůbec se nebojím, poslední zprávy z dílny Skluků ukazují, že v Skliku se maká na plné obrátky a inzerentům se jde hodně naproti.

Těšíte se na retargeting? Co je pro vás důležité, aby Sklik retargeting uměl?