Ve středu dění: Vylepšení kontextových cílení (4) - Větrovka.cz

Ve středu dění: Vylepšení kontextových cílení (4)

27. 10. 2010 komentáře:  1 kategorie:  Představení novinek
Těžko říct, co se děje. Vypadá to, jako kdyby PPC systémy začínaly s blížícím se koncem roku dohánět svůj roční plán. Nebo mezi sebou mají nějakou soutěž kdo dá víc novinek. Zkrátka za poslední týden přibylo opravdu hodně méně či více zásadních funkcí.

Sklik dovoluje kampaně jen pro obsah

Dosavadní způsob nastavení kampaní v Skliku neumožňoval vytvořit kampaň pouze pro kontextové cílení. Kampaně se zobrazovaly buď pouze ve vyhledávání nebo v obsahu ve vyhledávání. Nikdy ne pouze v obsahu. To je samozřejmě dost velká potíž, protože kampaně v obsahu fungují od těch ve vyhledávání zcela odlišně. Jednak oslovují potenciálního zákazníka v dřívější fázi nákupního cyklu, jednak ani tak nereagují na poptávku, jako se jí spíš snaží vyvolat. To vyžaduje odlišný přístup ke klíčovým slovům i reklamním textům. Společná kampaň pro obsahové a vyhledávací cílení není dobrá volba. Sklik nyní v nastavení umožňuje vyhledávání vypnout, což je super. Bohužel to zatím nefunguje zcela stoprocentně, kampaně určené pro obsah s vypnutým vyhledáváním se i tak ve vyhledávání z nějakého důvodu umí zobrazit. Měl by to být ale jen dočasný bug.

Placement Predictor v AdWords

AdWords už je s kontextovým cílením mnohem dál a nyní přináší nástroj, který se mi líbí opravdu moc. Kontextové cílení byla vždycky tak trochu tipovačka. Namícháme pár slov a zkusíme, jestli tím trefíme to správné téma. Po pár dnech běhu reklamy zjistíme, jestli se zadařilo nebo ne. Placement Predictor je nástroj, který umožní krok běhu kampaně v ostrém provozu vynechat. Po zadání klíčových slov sám ukáže, kde se reklama bude zobrazovat. Pokud zjistíte, že to není ten typ webů, na který jste chtěli zacílit, upravíte slova a zkusíte to znovu. Pmůže vám to nejen odchytat nepřesnosti v zacílení, ale také se vůbec naučit pochopit principy kontextového cílení. Placement Predictor Placement Predictor se pouští do účtů jako většina nových funkcí postupně, v řádech týdnů. Pokud jej ve vašem účtu nenajdete, budete se muset ještě chvíli těšit. Pokud v účtu je, najdete ho při vytváření nové sestavy v kontextově cílené kampani pod políčkem pro vložení klíčových slov. Tlačítko se jmenuje Zobrazit potenciální umístění. Pokud zjistíte, že jste zacílili nepřesně, zkuste následující věci:
  • podle témat webů, které jste "zacílili" se pokuste odhadnout, která vaše klíčová slova mohou mít toto odchýlení od vašeho tématu na svědomí,
  • odeberte klíčová slova, která jsou příliš obecná nebo se mohou vztahovat i k jinému tématu,
  • zvyšte hustotu hlavních klíčových slov, těch, která jsou pro téma nejvíce relevantní (použijte jejich jednotná i množná čísla i skloněné tvary, které se v textu mohou vyskytnout).

Časové plánování reklam v Skliku

O tom, že Sklik bude spouštět Day Parting jsem psala už minule, nastalo to hned den na to. Funguje to prakticky stejně jako v AdWords. Máte možnost pro konkrétní dny nebo hodiny reklamu úplně vypnout nebo jen zvýšit nebo snížit jejich výkon. Pokud se vám zdá, že reklama v sobotu nekonvertuje tak dobře, můžete procentuálně upravit cenu za proklik např. na 50 % (z původní nastavené ceny za klik 10 Kč se tak v sobotu stane maximum jen 5 Kč).

Sklik dále...

  • přepracoval svoji nápovědu,
  • sloučil kroky při vytváření reklamy do jednoho.
Všechny zmíněné novinky Skliku jsou popsány v článku Čtyři podzimní novinky Skliku na Sklik blogu.
Předchozí: Následující:

Komentáře 1

1
eMan - 28. 10. 2010, 18.38

super info, už jsem se v těch novinkách začínal ztrácet…

Přidat nový komentář

*) Povinné položky


Google+