Volby 2010 ve vyhledávačích - Větrovka.cz

Volby 2010 ve vyhledávačích

26. 05. 2010 komentáře:  3 kategorie:  Strategie
Reklamní kampaně politických stran se před nadcházejícími volbami víc než kdy dříve dostaly i do vyhledávačů. Nehledě na preference, podívejme se jaké kampaně jsou, co politické strany nebo jejich marketéři zvládli a kde naopak chybují. Takže odprostěme se od politických preferencí a podívejme se na to čistě z pohledu kvality zpracování kampaní ve vyhledávání.

Zájem o volby ve vyhledávání

Na obrázku níže z Google InSight Search můžete vidět, že zájem o volby ve vyhledávání se začal výrazně zvyšovat zhruba v půlce dubna, nyní kulminuje. Lidé hledají obecně volby i konkrétní strany. InSight Search - volby, ods, čssd, top 09

Cílení na volby

Na slova typu volby, volby 2010 atp. inzeruje asi nejvíce stran. Možná je zajímavé, že stejně jako u kampaní v ostatních médiích zde dominují přední strany. Přitom zrovna reklama ve vyhledávání může být poměrně levný způsob jak upozornit na volební program méně známé strany. Reklama na kw "volby" Další reklama na kw "volby"

Přesnější volební cílení

Poměrně hledaným spojením jsou třeba volební programy, typicky lidé hledají programy přímo konkrétních stran, např. volební program ODS. Tady už mají strany docela rezervy. ČSSD odkazuje na video o prioritách strany s Bohuslavem Sobotkou, ODS odkazuje na nástroj "Sestav si svůj program", kde je zjednodušený program k dispozici po zadání osobních údajů.

Cílení na konkurenci

Nedodržené sliby ODS Nabízí strany alternativu uživatelům, kteří hledají jejich soupeře? Docela ano. Příležitost sdělit vám názor na ODS, když ji vyhledáváte využívá ČSSD, jasným, z pohledu vyhledávačů relevantním, cílením - hledáte ods, odkaz vede na další video "Nesplněné daňové sliby ODS". Bémoviny - ČSSD Negativní kampaň volí i weby Bemoviny.cz a ČSSDprotiVám.cz. Inzeráty už se blíží hranici pravidel - inklinují k konfrontačnímu a pomlouvačnému tónu, svým způsobem mohou být považovány i za nepravdivé.

Ostře sledovaná témata

K aktuálnm tématům, která lidi zajímají váže svou kampaň víceméně jen ČSSD. Ať už jde o povodně, ekonomiku, státní rozpočet a podobná témata, ČSSD odkazuje video s nějakou odpovědí. Ostatní strany tohle zcela zanedbávají. Na nezaměstnanost nebo ekonominku reagují Věci Veřejné. ČSSD - ekonomika ČSSD - povodně ČSSD - povodně 2

Hledáte svého kandidáta?

Možnosti zprostředkovat zájemcům rychle informace o svých kandidátech strany příliš nevyužívají. ČSSD sice cílí na jména svých lidí, ale odkazuje na volební program, ne na konkrétní informace o konkrétních kandidátech. Výrazně více jsou opět propracované negativní kampaně na lidi ze stran protivníků. Radek John

Podtrženo sečteno

Z pohledu reklamy ve vyhledávání nutno říct, že nejpropracovanější kampaň má ČSSD, i když i tady s velkými rezervami. Ostatní větší strany více či méně využily vyhledávačů, ale zdaleka se nepřiblížily potenciálu, který jim kampaně mohly přinést. Cílení na konkurenci je ve vyhledávání běžné. Nikdy jsem ale neviděla kampaně, které by tohle cílení měly jako hlavní pilíř kampaně ani kampaně, které cílení na konkurenční slova využívají místo pro vyzdvihnutí vlastních předností k upozornění na negativa konkurence. Nelíbí se mi to, ale taková už holt politika asi je. Mimochodem celkem výrazně se často liší kontroverzní inzeráty v AdWords a Skliku - vzhledem k trochu přísnějším pravidlům zde zřejmě již některé texty na hranice pravidel narazily.
Předchozí: Následující:
štítky:  

Komentáře 3

1
@klimeklada - 26. 05. 2010, 22.50

ad) Přitom zrovna reklama ve vyhledávání může být poměrně levný způsob jak upozornit na volební program méně známé strany.

Samotná reklama ve vyhledávačích ano, ale když ty menší strany zase nemají na pořádnou PPC agenturu :)

2
Petr Pechar - 01. 06. 2010, 14.13

S trochou nadsázky říkám, že PPC reklama je pro předvolební kampaň ideální, až na nějaká úskalí a rizika:-) Myslím si, že velká část uživatelů si jen přečte inzerát s hláškami, které známe z billboardů okolo silnic, zasmějí se a jen minimum proklikne pro další informace, takže náklady jsou malé. Jen jde o to, aby se takto nechoval každý uživatel a klíčová slova zůstala aktivní :-) další riziko politických kampaní, které často hází špínu na druhé jsou pravidla daného PPC systému, kde není ideální cílit na konkurenci a uvádět ji v inzerátu…

3
Mr.Vain - 08. 06. 2010, 10.35

Z mojho subjektivneho pohladu:
Mladi s rozumom volit nechodia zo zasady, ktorych je na internete najviac a stari to s internetom nevedia alebo sa ho boja, ktori su hlavna cielova skupina politickych stran, pretoze sa najlepsie ojebavaju, uveria comukolvek a je ich naviac. ;)

Tu plati dvojansobne stare zname:
„Vek nie je zarukou mudrosti.“

Přidat nový komentář

*) Povinné položky


Google+