#7linkscz

The 7 Link Challenge (#7links) je výzva, která se objevila na Problogger.net. K #7linkscz vyzvala Eliška Hutníková české blogery. Ideou je publikovat post se 7 odkazy na 7 článků podle daného klíče. Tak jdeme na to, tady jsou ty mé.

Můj první post
Už je to 3 roky, 5 měsíců a 1 den, co jsem napsala PPC úrata v ČR 2006: 50, 120 nebo 300 milionů?. Nastartovat můj nový blog se mu docela povedlo, přečetlo si ho spoustu lidí z nichž někteří čtou můj blog dodnes.
Článek, který mě nejvíc bavilo psát
Určitě BP kupuje na Googlu “oil spill”. Samozřejmě!. Hodně mých článků bylo praktických nebo k nějaké aktuální fičuře, funkci, novince v rozhraní a tak dál. To tu hodně lidí i čeká, hodně lidem to pomáhá, články jsou čtené ještě roky zpátky. Ale článek o BP oil odpovídá tomu, co bych chtěla více a častěji psát já. Je odborný, k aktuálnímu tématu na konkrétním příkladu, téma je strategické nikoliv technické a určitým způsobem vstupuje do širší diskuse. Krása!
Článek, který měl skvělou diskusi
Komentáře k článkům vždycky s napětím očekávám a opravdu trpím, když článek žádnou diskusi nevyvolá. To se hodně děje hlavně u článků třeba o nových funkcích. Tam to i čekám. Hodně zajímavých i odlišných názorů se sešlo u článku PPC v krizi posílí, giganti zvednou rozpočty.
Cizí článek, který bych si přála napsat sama
Tohle je hodně těžký výběr. Je spousta krásných zahraničních článků, mezi kterými bych jeden asi nevybrala. A #7linkscz chci udržet v českých vodách. Hodněkrát se mi stalo, že jsem o aktuálním tématu nestihla napsat včas a někdo mi to vyfoukl. To mě vždycky chvíli mrzí. Už jsem i párkrát měla rozepsáno. Třeba nápad na Inzeráty týdne jsem Zbrody každý týden strašně záviděla. Taky jsem vždycky chtěla napsat krátký článek. Ale pokud mám tedy vybrat jeden (je to teda ale seriál), bude to Velký test českých PPC agentur. S touhle myšlenkou jsem si mnohokrát pohrávala a mám pro ni i spoustu dat :-) Článek bych asi pojala ještě trochu jinak a zaměřila se víc i na odlišnosti jednotlivých nabídek – co vlastně konkrétně ta která cena skrývá a proč je třeba levnější nabídka ve skutečnosti dražší. Krásné a pro čtenáře zajímavé by byly určitě top nejhloupější citace, divili byste se, co dokážou lidi i z renomovaných agentur napsat. Nicméně nejsem úplně v pozici, kdy bych si mohla dovolit komentovat práci jiných agentur tak, aby to mělo trochu šťávu a nebylo to jen v dobrém. Takže zatím, dokud jsem kde jsem, takový článek ani nechystám. Ale tohle mě fakt mrzí.
Můj nejužitečnější příspěvek
Tak tady naopak váhat nelze. Je to rozhodně Seriál PPC prakticky. Někteří si možná myslí, že je nedokončený, ve skutečnosti už teda bohužel dávno skončil. Přesto články tohohle seriálu čte ještě zpětně spoustu lidí a také na něj opravdové ohlasy „pomohlo mi to“ mám.
Článek s titulkem, na který jsem pyšná
Hm. Titulky. Popravdě tomuhle bych se radši vyhla. Moje titulky jsou fakt dost suché. Tuhle jsem třeba testovala jak zaujmout překvapivými čísly. Moc to nevyšlo. Jinak mám titulky spíš věcné. Mnoho jich funguje výborně na vyhledávače, na to pyšná jsem. I když už jsem nastudovala nějaká pravidla poutavých titulků a v budoucnu si ještě užijeme, teď je nejhezčí snad Webexpo není jen pro Geeky!. No jo, trapas. Ale myslím, že docela vzbudil zvědavost a o čem to bude v návaznosti na probíhající Webexpo, takže přilákal dost lidí.
Článek, který bych chtěla aby si přečetlo víc lidí
Asi všechny ne? Byly články, od kterých jsem čekala víc a byly články, které sice přečetlo hodně lidí, ale chtěla bych, aby jich bylo ještě mnohem mnohem víc. Článek Click fraud – pověra nebo reálná hrozba? jsem psala proto, že mi nejčastější obava začínajících inzerentů „ale to nejde, konkurence nás bude vyklikávat“ přijde až příliš častá. Proto bych chtěla, aby si to přečetli pokud možno všichni.

Kdo už napsal #7linkscz?