AdWords spouští Keyword Planner Tool

AdWords spustily již představený Keyword Planner Tool (Plánovač klíčových slov), nástroj, který by do budoucna dost možná mohl postupně úplně nahradit Nástroj pro návrh klíčových slov a Nástroj pro odhad provozu. Obsahuje spoustu funkcí, které už znáte a také nějaké navíc. Umí navrhovat slova, kombinovat seznamy, odhadovat ceny, vytvářet sestavy a exportovat vytvořený plán do AdWords Editoru. Nástroj je dost intuitivní a jednoduše použitelný, tak to vezmu jen v rychlosti.

Kde Keyword Planner najdete

Nástroj najdete v menu účtu AdWords hned nad Nástrojem pro návrh klíčových slov, tedy pod položkou Tools and Analysis (Nástroje a analýza) a následně Keyword Planner (Plánovač klíčových slov). V tuto chvíli pravděpodobně ještě chybí český překlad a odkaz na nástroj je dostupný pouze při nastavení účtu v angličtině.

Keyword Planner má tři základní možnosti využití:

  • návrh klíčových slov a sestav,
  • nahrání vlastního seznamu klíčových slov a získání odhadu jejich výkonu,
  • kombinování seznamů slov a vytváření odhadů.

Keyword Planner Tool

Co Keyword Planner umí

Podobně jako Nástroj pro návrh klíčových slov samozřejmě ukazuje konkrétnější fráze ze zadaného slova, měsíční hledanost (12-měsíční průměr) a konkurenčnost (v reklamě).

Data ukazuje buď pro vyhledávání na Googlu nebo pro vyhledávání na Googlu i v partnerské síti (dohromady). Neukazuje data odděleně pro jednotlivá zařízení (jako to umí Keyword Tool). Samozřejmě si volíte data pro konkrétní oblast (zemi i město) a jazyk. Slova můžete buď vložit přímo nebo nahrát ze souboru.

Keyword Planner Ideas

Funkce Multiply Keywords Lists vám umožní zkombinovat až tři seznamy klíčových slov a usnadnit si tak přípravu větších sestav.

Keyword Planner - multiply keywords lists

Ke klíčovým slovům máte dostupné odhady výkonu na základě nabídnuté ceny za klik, kterou si určíte (taháním posuvníku).

Keyword Planner - Your plan Všechna data – vytvořené sestavy s klíčovými slovy si následně stáhnete buď do Excel CSV nebo do CSV pro import do AdWords editoru.

Do nástroje také vkládáte cílovou URL, která neovlivňuje odhad cenové nabídky, ale používá její obsah pro návrh slov. Návrhy slov nejsou stejné jako v Keyword Toolu, ještě jsem to pořádně neprozkoumala, někdy je slov i méně, jindy více.

Při práci se slovy můžete zahrnout nebo vyloučit konkrétní slova, která nemají v návrzích být nebo která už máte v plánu tak, aby vám nástroj nenavrhoval něco, o co nestojíte.

Vyzkoušeli jste, prozkoumali jste? Líbí? Nelíbí? Svěřte se do komentářů.

6 komentářů u „AdWords spouští Keyword Planner Tool“

  1. Nezkoušel jsem, jako SEO mág zatím hrdě využívám křišťálovou kouli .. no ale chystám se vyzkoušet. Vlastně k tématu nemám moc co říct, chtěl jsem ti jen napsat, že ten blog se v novém kabátě hrozně dobře čte :-))

    Musím taky hrábnout do designu u sebe hmmmm …

  2. Zatím je to taková hezká hračka. Pokud bych měl připravovat analýzu klíčových slov pro SEO, je pro mě rychlejší klasický nástroj Keyword Tool a excel.

    Pokud bych si měl připravovat kampaně pro PPC, tak opět pro mě vyhrává kombinace Keyword Toolu, návrhu slov z Skliku, mého oblíbeného kombinovače slov http://kw.tre.sk/step2 a samozřejmě AdWords Editoru.

    Nicméně kroky Google nesměřují až tak k agenturám, pro které jsou takové nástroje ztrátou času, ale naopak k laikům, kterým pomohou s návrhem sestav, vhodných klíčových slov, …
    A za toto má Google u mě +1. Protože lidé pak nevytvoří jednu sestavu s jedním inzerátem a 50 slovy. Google takto může uživatele vychovávat, aby diverzifikovali dle témat a pro úzké okruhy klíčových slov měli vlastní inzerát.

  3. Mám z toho rozporuplné pocity. Kombinovač klíčových slov jedním slovem geniální. Možnost přidávání celých sestav kw přímo do účtu a v různých shodách … opět geniální. Ale chybí zde odhad výkonu slov v různých shodách! Se statistikami jen pro volnou shodu nelze rozumně naplánovat nabídky kw pro síť Google. Pocitově se mi také zdá, že tento nástroj je také lenivější při zobrazování statistik pro většinu možných relevantních dotazů – překlepy, diakritika, přehozený slovosled. Klasický Keywords Tool nadále vede :D

  4. Nevím jestli něco nedělám špatně, ale většinou mi to nabídne jenom jeden výsledek. Čekal jsem jako u Skliku, že když tam zadám obecné kw tak mi to ukáže jeho další varianty.

Komentáře nejsou povoleny.