Co přináší sitelinky v rozšířených kampaních

Sitelinky, odkazy na podstránky, v Google AdWords jsou něčím, co už se dá dlouho považovat za absolutní standard každé kampaně. Důležité jsou především proto, že méně či více rozšiřují prostor, který reklama v top pozici zabírá, zvyšují viditelnost a tedy i celkovou míru prokliku. Zároveň poskytují další prostor pro upřesnění informací o tom, co uživatel na webu najde a dokáží ho přivést hlouběji do struktury webu, čili „blíže tlačítku koupit“. Obecně ale platí, že přestože vliv sitelinků na proklik reklamy je velký, přímo na samotné sitelinky uživatelé tolik neklikají (klikají na titulek reklamy), navigační funkce sitelinků tedy není příliš významná.

Sitelinky v rozšířených kampaních přináší nové super možnosti, které nám pomůžou vytvářet je ještě lépe a efektivněji a zase o kousek zvýšit míru prokliku. Hlavní změny jsou následující:

  • možnost vytvářet sitelinky na úrovni sestavy (nikoliv jen kampaně),
  • možnost určení dnů a hodin, ve kterých se bude sitelink zobrazovat,
  • data výkonu pro každý sitelink, nikoliv už pro celý balík sitelinků společně,
  • mobilní sitelinky,
  • snížení délky sitelinku na 25 znaků.

Ještě než se podíváme na jednotlivé možnosti, je potřeba říct, že po ugradu kampaně na rozšířenou je třeba ještě navíc upgradovat samotné sitelinky. To provedete na záložce „Rozšíření“ kliknutím na přílsušný odkaz.

Sitelinky - upgrade

Sitelinky na úrovni sestavy

Doteď jsme pro všechny reklamy v jedné kampaně mohli mít jen jednu společnou sadu sitelinků. To mnohdy ovlivňovalo i komplikovalo samotnou strukturu účtu. Znamenalo to nemíchat do jedné kampaně slova, která jsou na různé úrovni v hierarchii webu (třeba obecná, kategorie, produkty) a zároveň přijmout fakt, že sitelinky nebudou zas až tak moc „na míru“ jednotlivým reklamám a vyhledávacím dotazům. To se mění. Teď máme klidně ke každé reklamě (resp. sestavě) její vlastní, mnohem relevantnější, sitelinky. Bude to pracnějši, ale už teď je jasné, že konkrétnější sitelinky zase o fous zvýší šanci na kliknutí.

Sitelinky na úrovni sestavy „přebíjí“ sitelinky na úrovni kampaně. Kampaňové a sestavové sitelinky se nijak nekombinují, prostě je buď máte nastavené na úrovni sestavy a pak budou použity nebo nemáte a použijí se ty na úrovni kampaně. Pro vybranou sestavu můžete také zobrazování sitelinků kampaně úplně zakázat, ale ještě mě nenapadl vhodný případ, kdy to udělat.

Sitelinky na úrovni sestavy přidáte níže na stránce sitelinků, pod těmi kampaňovými.

Sitelinky na úrovni sestavy

Načasování sitelinků

Nově můžete sitelink načasovat na konkrétní dny a hodiny. Zobrazovat tak můžete třeba jiný sitelink v provozní době, jiný o víkendech a večer. Restaurace třeba mohou přidávat odkaz na snídaňové, polední a stálé menu, food delivery odkaz na ještě otevřené restaurace. Přiznám se, že tuhle líbivou fičurku jsem nikdy nepotřebovala a je to pro mě hezká věc navíc, ale pokud neinzerujete zrovna nějakou tu pizzerii, moc případů praktického využití (kdy to opravdu má nějaký další smysl kromě kreativního vyžití) tu nevidím.

Pokud propagujete časově omezené nabídky, určitě se hodí nová možnost k vybranému datu platnost sitelinku ukončit.

Sitelinky - scheduling

Přidávání sitelinků jednotlivě

Bloky sitelinků končí. Sitelinky budeme přidávat jednotlivě. Jednotlivě budou i schvalovány a tak už se nestane, že by byly kvůli jednomu špatnému sitelinku zamítnuty všechny. A co je nejpříjemnější, odděleně vidíme i výkonová data jednotlivých sitelinků. Víme tedy, který je nejklikanější, kolikrát se který zobrazil a z toho odvozeně získáme i přehled o tom, jak často se asi reklamy zobrazují se 2, 4 nebo 6 sitelinky. Teoreticky vidíme i konverzní poměr každého sitelinku, potíž je trochu v tom, že tím, jak se na ně moc nekliká, pro relevantní závěr zřejmě ve většině případů nebude dost dat.

Sitelinky - data

V přehledu sitelinků vidíte data (zobrazení, kliky), která mluví o výkonu při zobrazení sitelinku. Tedy například kliky nejsou kliky, na daný sitelink, ale kliky, ke kterým došlo při zobrazení toho konkrétního sitelinku (proto často můžete vidět pro více sitelinků stejná data). Z toho přehledu tak snadno vidíte, jak často se vaše sitelinky zobrazují „ve čtyřech“ a jak často „v šesti“ nebo jestli se 6 sitelinků zobrazuje spíše na lepší pozici s vyšší mírou prokliku. Abyste získali data o kliknutí na konkrétní sitelink, musíte do segmentů – „toto rozšíření versus ostatní“.

Sitelinky - segment

Pokud text sitelinku upravíte, nepřijdete o data jako u dřívějších sitelinků nebo reklamních textů.

Mobilní sitelinky

Stejně jako reklamní texty v rozšířených kampaních i sitelink můžete preferovat pro zobrazení v mobilech. Sitelinky se v mobilech zobrazují až čtyři.

Jen 25 znaků

Dříve sitelinky mohly mít 35 znaků. Po upgradu vám takto dlouhé sitelinky zůstanou, při vytváření nových už ale musíte respektovat limit 25 znaků. Jsem zastáncem stručných sitelinků, takže s tímhle nemám problém. Pokud vás to limituje, vězte, že kratší, výstižný sitelink obvykle opravdu bývá lepší.

Co se vám na nových možnostech sitelinků líbí a jak je využíváte?