Google Wonder Wheel – inspirace při vytváření kampaní

Wonder Wheel, neboli Kolo informací, je nástroj Googlu vhodný pro inspiraci při brainstormingu pro kampaně ve vyhledávání i kontextové kampaně. Podobně jako Nástroj pro návrh klíčových slov k zadanému slovu nabídne další, příbuzná slova. Dost se však liší tím, jaká slova ukazuje i vizuálním způsobem, jakým je ukazuje.

Kolo informací - letenky

Jak to funguje? Do vyhledávacího políčka na Googlu zadáte nějaký dotaz, třeba „letenky“ jako na obrázku výše. V levém sloupci si přepnete způsob zobrazení ze standardního na Kolo informací. Vámi zadané slovo vytvoří střed, okolo kterého se nabídne až osm příbuzných výrazů. Rozkliknutím těchto dalších slov získáte zase další. Takhle to ještě nějakou chvíli funguje, dokud se nedostanete příliš hluboko, kde už Google žádné další dotazy nenabídne. Abyste úplně neztratili niť, ponechá i předchozí kolo.

Wonder wheel - Levné letenky

Vytváření reklamních sestav pomocí Wonder Wheel

Kolo informací nenabízí ty nejkonkrétnější fráze, nabízí spíše příbuzná témata. Pro klíčová slova se hodí jako vstupní inspirace. Více se ale hodí pro vytváření sestav, tedy tematických skupin klíčových slov. Kolo informací vám pomůže najít další zacílení, kterému byste se ve vaší kampani mohli věnovat. Konkrétní fráze, kterými budete sestavy naplňovat, ale najdete spíše právě v Nástroji pro návrh klíčových slov tak, že je tam jedno po druhém zadáte a získáte další rozšíření.

Slova pro kontextové zacílení

Příbuzná slova týkající se stejného tématu, zároveň jsou ale obecnější, ne příliš úzce související. Připomíná vám to něco? Asi ano, nápadně to připomíná slova vhodná pro sestavy s kontextovým zacílením. Pokud tedy využíváte reklamní síť Googlu a cílíte zde kontextově pomocí klíčových slov, pak vám kolo informací napoví, jaká slova bude dobré zvážit.

Vylučující slova i témata

Samozřejmě. Každý nástroj, který má co dočinění s navrhováním dalších klíčových slov logicky navrhuje i vylučující slova. Spousta slov, která vám Kolo informací dá pro vás možná nebude vhodná jako klíčová slova, pak ale zvažte jejich využití jako vylučující.

A co vy? Jakým způsobem používáte Kolo informací? Podělte se v komentářích.

3 komentáře u „Google Wonder Wheel – inspirace při vytváření kampaní“

  1. Díky za inspirativní článek. Wonderwheel jsem neznala. Sice neskládám PPC kampaně, ale využití jsem si taky našla. :)

  2. Kolo používám, zejména u kampaní pro zahraničí. Přijde mi, že pro češtinu zde často bývá málo dat.
    Kolo se určitě hodí pro vylučovací slova, jak píšeš. Osvědčilo se mi to zejména u obecných pojmů. A pak naopak u oblastí, kterým moc nerozumím a chci si udělat představu, co všechno by s nimi mohlo souviset. :-)

Komentáře nejsou povoleny.