Sklik dnes začal testovat nové varianty vzhledu reklam, informace je na blogu Skliku. Testuje 7 variant, které se liší barvou pozadí top pozic a vzhledem a umístěním textu „Reklama“. Ten se začal hodně podobat tomu na Googlu. Jak tedy jednotlivé varianty vypadají?
Původní varianta
Top pozice s barevným pozadím, text „Reklama Sklik“ šedivý.
Původní varianta vycentrovaná
Snad je to taky varianta (celkem mám o jednu víc, tak možná ne). Vypadá úplně stejně jako původní, ale celá stránka výsledků vyhledávání je vycentrovaná. Zajímavý počin, jestli chce Seznam celý search centrovat, nabízí se to v kombinaci všech ostatních variant reklamy, ale žádnou další centrovanou variantu už jsem nenašla. Ve všech dalších variantách už figuruje text pouze „Reklama“ a je bíle, na výrazném barevném pozadí.
Podbarvené pozadí a oranžové označení „Reklama“ u titulku
Podbarvení zůstává, mění se označení „Reklama“. To je na oranžovém pozadí a z pravého horního rohu se posouvá do bezprostřední blízkosti textu – v tomhle případě vpravo za titulek.
Podbarvené pozadí a „Reklama“ u URL
Oranžové označení „Reklama“ před viditelnou URL.
Podbarvené pozadí a „Reklama“ u mapy
Text „Reklama“ o řádek níže, před odkazem na mapu. Pokud tento odkaz chybí, umístění je stejné, v tomhle případě tedy jakoby pod celým reklamním textem.
Bílé pozadí top pozice
Mizí barevné podbarvení top pozic, oranžová „Reklama“ vedle titulku.
Bílé pozadí a „Reklama“ vedle URL
Opět na bílém, „Reklama“ je před viditelnou URL.
„Reklama“ vedle odkazu na mapu
„Reklama“ zas o řádek níže před mapou.
Bílé pozadí a žlutější „Reklama“
Odstín pozadí označení „Reklama“ je o něco světlejší, umístěno před viditelnou URL. Taky zvláštní test – tenhle odstín je testován jen v této jediné variantě umístění. Druhý text „Reklama“ nad pravým sloupcem (ten je umístěn shodně ve všech oranžových variantách) má odlišný odstín tmavě oranžové (jako v předchozím variantách), to mi přijde skoro jako chyba (?).
Sitelinky?
Všimněte si, že na žádném screenshotu nejsou sitelinky. Nejsou ani u jiných klíčových slov. Dává to smysl. Sitelinky jsou teď také v testování a testované skupiny uživatelů se evidentně nekříží. Jejich přítomnost ale s výsledky zahýbat může, takže by si to mělo vyžádat další test.
Která vyhraje?
Na vzhled se mi oranžově podbarvené označení „Reklama“ líbí víc, stejně jako bílé pozadí top pozic. Nejvíc se mi asi líbí varianta vedle viditelné URL (asi zvyk z Googlu), ale ta tmavší. Nebo ta vedle titulku, taky není špatná. Každopádně takové testy se nedělají proto, aby se mi to vizuálně víc líbilo, ale aby se víc proklikalo. V tomhle případě půjde o top pozici, takže se dá čekat opět o maličko větší význam bytí nahoře.
Jaká varianta podle vás tenhle test vyhraje? Tipněte si v komentářích (a přidejte neprůstřelný argument)!
Vyhraje ta původní, jen aby naštvala designéry.
Lukáš: Takhle to, pokud si dobře vzpomínám, dopadlo už u jiného testu vzhledu výsledků vyhledávání. To už by bylo moc stereotypní, ne? :-)
Tipuju buď žlutou nebo oranžovou „reklamu“ vedle display URL…žlutou proto, že už by to vzdali a zkopírovali Google totálně, oranžovou proto, aby ukázali „originalitu“ a že google nekopírují…:-)
Já si myslím, že vyhraje první nebo druhá varianta – možná mám zkreslenej pohled, ale podle mě stále velkej počet uživatelů Seznamu ani neví, že to nahoře je nějaká reklama a berou to za přirozený výsledky. Kdyby se tam přidal štítek s nápisem „Reklama“, tak by na to přestali klikat :)
Teda to je slušná detektivní práce, jsem zvědavý na pokračování – short list vzhledů a finální výběr… :))
Netestují těch změn nějak moc naráz? Nedostatečného počtu zobrazení se nebojím, ale časové rozpětí musí být o to delší nebo ne? A to testují – 1 změnu vs původní stav – 2 změnu vs původní stav a pak 1 změnu vs 2 změna? to asi těžko :) takže těch testů musí být více ne?
Test je jeden a má 8 variant (7 testovaných + 1 původní). Dat je asi dost na to, aby tolik variant být mohlo :-)
Rozumím, že jeden test má 7 variant, ale když budou dvě lepší jak původní tak pak musí proběhnout nějaká korelace, protože se mohou nové verze navzájem ovlivňovat. Nicméně kluci v Seznamu jsou šikovní a udělají to správně.
Celkom pokrok u sezamu, najskôr tie zmeny vo vyhladávacom algoritme a teraz aj zmeny vzhledu reklám. Seznam sa asi čo najviac chce priblížiť ku google čo je po jednej stránke aj dobré.