Na poli českých PPC systémů teď proběhlo pár změn, které myslím stojí za to zmínit. O některé z nich jsem trochu bojovala, takže z nich mám i radost. Samozřejmě k dokonalosti je cesta dlouhá a tohle jsou jen první krůčky, ale aspoň dobrým směrem. Vezmu to podle abecedy.
adFOX
adFOX připravil změny, které budou nasazeny do veřejného provozu 3. června. Jde především o oddělení ceny za kliknutí v obsahu a hledání. Cenu za klik v obsahu bude možné nastavovat pro celou sestavu. Minimální cena pro obsah zůstává stejně jako cena pro hledání na 1 Kč. S oddělením cen souvisí i úprava statistik z vyhledávání a obsahové sítě.
Další novinkou je možnost blokovat zobrazování reklamy na vybraných doménách. Trochu to kazí skutečnost, že možnost vyjet si report domén, na kterých se reklamy zobrazují jaksi v adFOXu chybí (a bude nadále chybět) a i informace o tom, které weby do partnerské sítě patří zrovna adekvátně dostupné nejsou. Čili to znamená, že uvidíte-li svou reklamu někde, kde se vám to nelíbí, můžete tomu zamezit. Jestli doména přináší špatné výsledky můžete sice naměřit sami, ale už asi ne úplně v souvislosti s přesnými cenami, které za to platíte.
Upraven byl i vzhled v rámci celého účtu.
eTarget
V eTargetu přibyly do agenturních účtů skupiny klientů, což znamená novou úroveň ve velmi omezených možnostech strukturování klientů a kampaní v eTargetu. V eTargetu (asi) prakticky nebylo počítáno s tím, že by agentury vyráběli pro každého klienta vlastní účet, ani že by jeden účet strukturovali do více kampaní, jak tomu samozřejmě obvykle je (nebo být má). Tak se snadno stalo, že pro více kampaní jednoho klienta bylo potřeba více účtů. Nyní je možné tyto účty seskupit pod jednu skupinu. Bohužel zatím funguje spíše jen pro vizuální přehlednost, některé přehledy je možné také vidět pro skupinu, ale třeba generování statistik tak ještě nefunguje. Umožňuje to skupiny organizovat klienty (pro mě kampaně) přesouvat, celé skupiny uspávat.
Google AdWords
V AdWords také vylepšení spíše jen pro agentury. Byl změněn vzhled My Client Center, kde je nyní již možno sledovat výsledky na nejvyšších úrovních, čili ne až v účtu klienta, ale i na všech úrovních agenturních účtů. Přibyly i sloupce s odděleným CTR pro obsah a hledání.
Sklik
V Skliku mají asi hodně práce s kontextem, takže novinky žádné. Snad jen, že musíme doufat, že kup Jyxa Novou negativně neovlivní další vývoj Skliku.
Teda Petro, to je překvápko, nový článek :)
Díky za něj a piš časteji ;)
Taky díky za článek, jen prosím opravit tuto hrubku: „V eTargetu přibily“ ;)
[2] Díky za upozornění, ale tyhle věci se přece nepíšou do komentářů, pak to tu zůstane a jsem doživotně za negramota :-)
pšššššt ještě jedna chybka ;-)
věřejného prvozu -> veřejného
A to ani netušíte, kolik mi toho přišlo po ICQ :-( To tak ještě někdy něco budu psát :-)
„informace o tom, které weby do partnerské sítě patří zrovna adekvátně dostupné nejsou“
https://www.adfox.cz/statistikyAllUrl.phtml
dave: mozna to bylo mysleno tak, ze konkretni web nevi, kde se mu reklamy zobrazuji.
Já bohužel PPC jako inzerent moc nemusím. Buď jsem na to lempl nebo se to musí dělat nějak jinak. Zkoušl jsem Adwords, eTarget i Sklik a investice do reklamy se mi nikdy nevrátila. Asi se na tebe Petro obrátím až budu zase něco rozjíždět, abys mi s tím poradila.
Petro nemáte informace kdy Sklik spustí reklamy pro weby? Případně další informace o této službě? :-) díky
[9] Richi, Petra takové informace nemá :-) Pracujeme na tom a chceme aby to bylo brzy, víc bohužel neprozradím.
[10] …vánoční dárek? ;-)
[10] Jirko Ch. díky :-) a nemůžete alespon prozradit zda budou reklamy i pro vlastní vyhledávání? to mi u reklamních systémů chybý, má to pouze etarget …
p.s. psal jsem vám emailem stížnost za jednoho admina ale neodpovedel jste, doufám že jste si to vybavil alespon s ním, díky :-)
[11] Prázdninový, pokud jde o kontext a podzimní pokud jde o partnerské weby.
[12] Zatím to slíbit nemohu, ale určitě by se mi to líbilo také. Ad odpověď – polepším se.
[13] myslím že vyhledávácích služeb je v česku již spousta a chybý pro ně (nás) pořádný reklamní systém, kontextů je spousta, tohle by byla konkurenční výhoda :-)
To Richi: adFOX je mozne vyuzivat i pro hledani, staci jen vygenerovat potrebny kod. Navic je moze pomoci sluzby websearch prohledavat i vlastni stranky.
Tzn ze adFOX je pozitelny pro jekekoliv vyhledavani.
To pavels: já vím, ale psal jsem „pořádný reklamní systém“ :-) do kterého bohužel adfox nepočítám z důvodu malého počtu inzerentů a tudíž častokrát nerelevantní reklamy :-(
To Richi: Mozna bys ho mel lepe poznat:))
Možná jo, proto jsem jej taky před mesícem nasadil na jeden menší web, bohužel s výsledky nejsem spokojený :-)
Jasně můžeš apelovat, že menší web je i menší vzorek pro testování, ale stejně nevěřím, že má adfox tolik inzerentů jako adsense nebo sklik, proto jsem psal že bych tuto funkci uvítal u skliku když ji adsense nemá :-)
Je to ted jeste (staro)novinka od Internet Billboard – Intext (intext.billboard).
Nabizi, jak jinak, PPC a provize majitemum stranek. Jsou to bubliny – potrzeny slova v textu stranky, po najeti mysi vyjede layer s reklamou. Jsou to celkem 4 vizualni typy, text, text s obrazek, flash a videobanner.
To hlavni ale je, ze posledni dva typy nejsou placeny za kliknuti za zobrazeni, i kdyz podobne jako u PPC s pohyblivou cenou za zobrazeni.
je to spusteny na ostro, byt je psano, ze to je beta provoz. Ale uz vse vali, kody se muzou vkladat do stranek a co hlavni, inzerenti uz muzou poustet penize. Predpokladam ze i diky tomu obchodnimu modelu na imprese tam vlezou inzerenti (respektive medialky), kteri normalne utraceli jen za obrazkovou reklamu placenou na imprese – vetsi ryby s velkyma rozpoctama.