Placla.cz – dobře našlápnutý Pay-Per-Post

Placla.cz - placené články První český Pay-Per-Post (který znám) Placla.cz jsem měla možnost vidět už ve fázi testování. Dnes už běží v ostrém provozu přes tři měsíce a celkem úspěšně se posouvá dál. Pozornost si zaslouží.

Pay-Per-Post

Placla (zkráceno z Placené články) je standardní Pay-Per-Post systém, čili model platby za článek. Na jedné straně jsou inzerenti, kteří by rádi, aby se o jejich firmě, webu, produktu či akci psalo na internetu. Na straně druhé jsou blogeři, majitelé webů, kteří rádi na dané téma článek napíší a umístí jej na svůj web. Za to dostanou od inzerentů předem určené peníze.

Inzerenti systém využívají, aby získali pro svůj web přímou návštěvnost, nějaké to PR nebo zpětné odkazy. Inzerent si přitom obecně zadává téma článku, zaměření, vyznění (pozitivní nebo neutrální), délku, případně odkazy, které by v článku měly být, a samozřejmě cenu, kterou za článek nabízí. Bloger vidí poptávky, vybere si a nabídne napsání článku. Inzerent nabídku přijme, nebo odmítne, napsaný článek zaplatí z předpláceného kreditu v systému.

Placla v číslech

  • Aktuálně 170 blogů.
  • Přibližně třetina blogů je aktivní, třetina píše články jen občas. Třetina je zatím jen registrovaná.
  • Průměrná cena článku je 180 Kč (v rozpětí cca 80 až 300 Kč na článek).
  • Většina inzerentů systém zatím zkouší, nechají si napsat 5 až 10 článků.
  • Zhruba polovinu inzerentů tvoří spíše menší firmy s oborově zaměřenými weby. Druhá polovina jsou agentury se zájmem o odkazy z tematických stránek pro své klienty.

Očima provozovatele

Placlu má na svědomí Martin Jersák, zkušený programátor internetových aplikací, mimojiné s několikaletou praxí z Kooperativy. Taky voják z povolání.

Jak inzerenti využívají potenciál kampaní?
„Vidím kampaně všech inzerentů a doporučoval bych hodně podobnou cenu 200-250 kč za článek. Aby se naplno využila síla PR článků, doporučil bych kampaň o cca 20 článcích minimálně“
A jak se postoj blogerů a inzerentů v průběhu času vyvíjí?
Po 4 měsících fungování se začínají někteří blogeři viditelně profesionalizovat a inzerenti začínají chápat sílu masivního ovlivňování názoru internetové populace. Agentury začínají v malém, zadají pár článků na vyzkoušení, poté začnou zadávat ve velkém množství.

Očima inzerenta

UbytovánívChorvatsku je největší český katalog apartmánů v Chorvatsku. Jeho provozovatel, Boris Debeljak, vyzkoušel Placlu hlavně kvůli brandingu, důležitá pro něj byla návštěvnost, podle toho je také nabídky blogerů schvaloval. Na ukázku výsledných článků např.:

Spokojenost?
„Zadal jsem 3 poptávky a dostal několik nabídek. Asi polovinu jsem odmítl. Některé blogy jsou zřejmě založené právě pro výdělek z pay-per-postu a užitek přirozené návštěvnosti zřejmě nezajistí. Vybíral jsem proto jen z těch lepších, i když pro moji tématiku v systému bohužel zatím významnější blogy nejsou.“

Vývoj Placly

Placla už chvíli není one-man show, kromě Martina se jí věnuje Hanka Rolincová, která má na starosti právě oslovování a jednání s reklamkama a styl veřejného prezentování Placly. Řady dále rozšíří i obchodníci, důraz bude především na evangelizaci agentur.

Placla má už i blog a Twitter účet.

Co Placla postrádá?

Nebojím se tvrdit, že Placla je solidně pojatý projekt s dobrým technickým zázemím, rozumným byznys modelem, vykrývající pravděpodobnou díru na českém trhu a má jednoznačnou šanci na úspěch. Co chybí jsou samozřejmě blogy a inzerenti.

Aktuálně blogeři nemají dostatečné oborové pokrytí. Nejsou větší, zajímavější inzerenti, zajímavá témata. Obojí se dá řešit aktivní akvizicí. Možný problém vidím spíše na straně blogerů – kde chybí jasnější motivace proč se s významným, navštěvovaným blogem přidat (dvě stovky to asi nejsou). Na straně inzerentů zase Pay-Per-Post zatím příliš známý není.

37 komentářů u „Placla.cz – dobře našlápnutý Pay-Per-Post“

  1. Jako bloger jsem v placla napsal tuším asi jen dva články. Nejde o ty dvě stovky, motivace je dobrá, problém je, že jak není dostatek inzerentů, tak si nemůžu vybrat moc článků, které by se oborově tak hodily do mých webů, že by to nevypadalo jako PR článek a neztrácel bych tak čtenáře.

  2. Podobným projektům fandím, ikdyž jsem si za 200Kč představoval trošku rozsáhlejších článek než ty co jsou v ukázce /to je spíš krátká zpráva než článek/. Na druhou stranu na navštěvovanym webu i malý plácnutí stačí.

  3. 180 Kč je opravdu bída a klient se ještě diví, že v nabídce není žádný významnější blog. Moc dobře nášláplý mi ten systém tedy nepřijde, ale potenciál to má.

    Btw: není tohle taky Pay per Post ? :)

  4. Flor: Jo taky me to napadlo hned po precteni par prvnich vet jestli se taky nejedna o Pay per Post clanek. Ale myslim ze by Vetrovce o par stovek neslo :-)

  5. Placla je moc pěkný systém a já ho podporuji. Napsal jsem tam již dva články a se zaplacením nebyl žádný problém. opravdu to funguje dobře. Jako nápad se mi to líbí a budoucnost to rozhodně má.

  6. Obávám se, že to není systém pro zavedené blogy, ale spíše pro přivýdělek pro gympláky. Osobně si článku na blogu (recenze, nikoliv PRka) cením v tisících, což prostě placla se 200/článek nemůže nikdy splnit :-(

  7. Možná už se to někde řešilo, tak se předem omlouvám: Bloggeři v těch článcích nemají žádný disclaimer, že jsou za ten článek placeni?

  8. Souhlas s Filosofem. Pokusně jsem se registroval, článek za 80-200 Kč je spíše linkbuilding, nic více. Umím si představit, že bych přes takový systém řešil sekci firemních zpráv, ale těžko za desítky či stovky. Nu, vyzkoušíme, uvidíme.

  9. Myslím, že by pro bloggery bylo i lepší, kdyby byl placený článek příslušně označen, aspoň by to nesnižovalo jejich důvěryhodnost v očích čtenářů. A zadavatelům by to neuškodilo, placený článek stejně každý pozná.

  10. Zatial sami blogeri so staznostami na nizku cenu clankov :)

    Z pohladu inzerenta vsak nemozem zaplatit tisice za clanok, ktori si precita par stovak ludi… Jednoducho sa to neoplati. Je potrebne to posudzovat z obidvoch stran.

  11. Igor: zatím jediný kdo si všude možně stěžuje na nízkou cenu je Filosof ;-) Systém už vygeneroval stovky článků a nikdo jiný si nestěžoval, kdepak bude chyba?

  12. Adam+Flor: blogeři nemají povinnost používat upozornění, že jde o placný článek. Pokud si to inzerent do poptávky zadá, tak ho tam mít bude. 100% inzerentů nechce upozornění na placený článek!

    Ps: byla i poptávka za články za 1000 kč. Nově vytvořený trh se stabilizuje a průměrnou cenu stanovuje trh, průměrnou cenu za měsíc propočítávám z proběhlých obchodů.

  13. tak na FILOSOFOVI nebo MARIGOLDOVi by hodně inzerentů tu tisícovku dalo – otázka, co by to udělalo s pravidelnými čtenáři:)

    námět na vylepšení> ať není jenom nabídka, co se týče ceny z post, ale dobrý blogger může reagovat kontranabídkou („napíšu, ale za 500 Kč a bude to recenze“) – myslím, že by získali všichni

  14. Dost mě překvapil odkaz na můj web, tak nevím zda byl ohodnocen kladně či záporně (jde článke Sportovně rekreační pobyt v Chorvatsku.) Je to vážně kratší zprávička, ale na druhou stranu pakliže za ní inzerent nabídne pouze 80Kč nemůže očekávat podrobný rozbor. Osobně bych se přikláněl k možnosti dohody a již jsme to navrhl (ano napíši ale za tu a tu cenu…)
    Daleko více by mě zaujalo pokud by mi inzerent poslal produkt, nechal mi ho otestovat a já poté mohl něco napsat a produkt posléze vrátil a dostal zaplaceno popřípadě by platba byla formou „darování“ testovacího produktu.
    Více mě mrzí jak tady někdo zmiňoval, že inzerenti to vážně berou jako linkbuilding – za 80Kč požadují 3 odkazy v článku minimálně měsíc na HP ale o délku jim nejde… To je drobet škoda, chtělo by to inzerentům drobet vysvětlit jak Pay-Per-Post funguje a kde je jeho potenciál!

  15. Igore, ale clanek za ktery zaplatis tisicovku (moje cena za PR text) prece nebudes davat na nejaky web, kde si ho precte maximalne par stovek lidi. Takova investice mi nedava smysl. U me kdyz si klient objedna clanek, tak mu udelam review nejzajimavejsich tematickych magazinu, kontaktuju jejich reklamni oddeleni a necham si od nich poslat nabidky. Pak je filtruju podle ceny/navstevnosti a ty nejzajimavejsi odprezentuji, at uz si vybere sam.

    Samozrejme – ve vysledku se dostanes na par tisic (penize pro me + penize za uverejneni). Ale tak musis sam vedet nejlepe co vlastne chces. Bud levny clanek (ktery si vlozis nekam na blogy, pripadne na portaly umoznujici toto zdarma), nebo kvalitu s tim, ze si ji precte par tisic lidi.

    Jak kdyz bych mel posuzovat ten tvuj „pohled druhe“ strany, tak chcete co nejlepsi kvalitu za co nejmin penez a to i v tech pripadech, kdy na drazsi texty proste mate. Uz jsem jednal s lidmi, kteri se napred chlubili svou pozici na trhu + mnohamilionovym obratem a pak jsme zjistili, ze si mysli jak pro ne neco udelam za stovku (ne, nebyl to vtip).

  16. Tak jsem to vyzkoušel. Zadán nenáročný text za 100 Kč. 8 odmínutí, tři vysloveně PR blogy o nulové návštěvnosti i hodnotě, 1 jsem zatím přijal. Uvidíme, co se ozve přes víkend, tohle je za 2 dny.

  17. Tak dnes jsem prošel nabídky a zkusil jich pár přijmout tak čekám jestli budou zájemci o reklamu na novém blogu

  18. Jo protinabidky mi chybi i z druhe strany. Kdyz dam clanek za 200 a ozve se mi blog, ktery ocividne vznikl minuly tyden, nebo mam jine pochybnosti, chtel bych jim misto odmitnuti nabidnout treba jen 100 kč
    Stejně tak, nevidím, kdo mě odmítl, třeba bych na některých webech zaplatil 500, jenže nevím kdo mě odmítl. A když vystavím nabídku za 500, tak se mi zase ozve spousta balastu s nulovou návštěvností.

  19. Tak jsem zkoušel a tady je statistika
    Odmítli jste 8 nabídek, Blog byl odmítnut 7 inzerenty, 2 proplacené články, 1 čeká na schválení a zbytek čeká na schválení/zamítnutí blogu protože jsem reagoval na všechny nabídky (nemám tam teď žádnou novou nabídku)
    To je statistika za 4 dny zkoušení

  20. Máte někdo porovnání se službou BacklinkGenius? Nám funguje Placla zhruba tak, jak jsme očekávali, takže od ní nečekáme zázraky, ale je to stroj na laciné relevantní backlinky.

  21. I’d need to examine with you here. Which is not one thing I often do! I take pleasure in reading a post that can make people think. Additionally, thanks for permitting me to comment!

  22. I’m pleased, I have to say. Really not usually do I encounter a blog that’s both educative and enjoyable, and let me tell you, you might have hit the nail on the head. Your theory is certainly outstanding; the thing is something insufficient people are speaking smartly about. Now i’m very happy which I stumbled across it within my search for something about it.

  23. Ahoj, provozuji podobný systém i když na jiné bázi. Poptávky po reklamě (článek, odkaz, banner, post) jsou kompletně zdarma. Rozdeleni podle temat. Prodej inzerce je přes VIP účet, který stojí stovku mesicne. Komunikace je mezi uzivateli naprimo, bez provize. Zkuste: https://www.linkmonitor.cz/ budu rad za feedback
    Pripravujeme take napojeni na paypost s kreditnim systemem.

  24. Pro ty, kteří si nechávají psát články přes Placlu nebo obdobný systém a hledají nástroj pro přehlednou evidenci a také online monitoring umístění článků a zpětných odkazů, tak přidávám tip na web http://www.evidator.cz, kde se můžete zaregistrovat zdarma.

  25. Nejnovějším přírůstkem do rodiny pay per post systémů je https://linketica.com , která kromě článků na blozích a magazínech zprostředkovává i placené příspěvky na sociálních sítích Facebook, Twitter, Instagram a Youtube.

  26. Nový „pay per post & content “ systém PRYard.com reflektuje změny v linkbuildingu a internetovém marketingu. Obsahuje nepovinnou kategorizaci, katalog blogů a influencerek, a postupně i bude i mezinárodní.

Komentáře nejsou povoleny.