Je pátek, máme tu čtení na víkend. Tentokrát to nebude nic, čím byste pomohli výkonu nebo kvalitě kampaně. Dnes trošku pomůžete sami sobě. Navíc dost jednoduše. Staráte-li se o kampaně dobře, v účtu máte určitě pár desítek vylučujících slov, možná spíš pár set, někdy třeba i víc. (Pokud ne, vraťte se ještě k včerejšímu článku a nějaká si přidejte.) Takovou hromadu slov už je dobré si nějak zorganizovat. K tomu jsou dobré seznamy vylučujících slov.
Negativní slova můžete mít na úrovni kampaní nebo sestav. Pokud jde o obecnější slova nebo slova s jakýmkoliv potenciálem, že budou negativní pro více sestav, je dobré mít je na úrovni kampaně. Na úrovni sestav se hodí mít ty, které se týkají konkrétní sestavy a musíte tam mít ty, kterými usměrňujete zobrazování slov mezi sestavami.
Seznamy vylučujících slov vám umožní vylučující slova na úrovni kampaně shromažďovat do (tématických) skupin. Na úrovni sestav to AdWords (zatím) neumí. Proč to chcete?
- lépe se zorientujete ve vylučujcících slovech,
- jeden seznam vylučujících slov použijete snadno pro více kampaní.
Jak na to?
- v levém sloupci Sdílená knihovna,
- položka vylučující klíčová slova kampaně,
- nový seznam vylučujících klíčových slov,
- vyplnit název (tak, abyste vy i vaši kolegové a nástupci pochopili, co tam bude),
- zadat vylučující slova (na každý řádek jedno),
- uložit,
- vyberte, pro které kampaně je seznam vylučujících slov určen.
(K seznamům se dostanete také standardně v sekci vylučujících slov pod záložkou Klíčová slova.)
Jak si seskupíte slova je na vás. Většina slov bude mít nějakou tematickou souvislost s ostatními slovy.
No a příští týden si dáme pauzičku na vstřebání :-)
Pěkné, díky za užitečný podmět.
Určitě zajímavé, jediné, co mi u tohoto způsobu používání negativ vadí je, že je nevidím v AdWords editoru a u každé kampaně tak musím ručně kontrolovat, zda je přidaná do seznamu.