Seznamte se s novým Sklikem!

Dlouho slibovaný redesign rozhraní Skliku je tu! Hlavní změna je vizuální, obsahuje ale i několik důležitějších i kosmetických funkčních změn. Nové rozhraní ještě není nasazené na ostré verzi, přístup k němu má ale už nyní každý na adrese beta.sklik.cz. Mrkněte na to, ať vás nasazení do ostrého provozu nezaskočí.

Celkově se mi nový design líbí, je to hezky vzdušné, i když z pohledu funčknosti trochu roztahané. Líbí se mi ale, jak si pohráli s vypíchnutím důležitého a upozaděním podružných informací (třeba zešedivění měny v datech kampaní). Víc učesat by si zasloužily ještě Statistické přehledy, ale snad se také brzy dočkáme. Co je tedy jinak nebo nově?

  • grafy,
  • nové sloupce efektivity,
  • vyhledávání.

Grafy

Jedna z nejvíc chybějících funkcí, vizualizace dat, je v Skliku konečně k dispozici. Co mě hodně potěšilo jsou celková (resp. průměrná) data za vybrané období už v horní části přehledu výkonu, dokonce ještě nad grafem. Jak mě v Skliku rozčilovalo a v AdWords stále rozčiluje rolovat pro rychlý pohled dolů.

Sklik - grafy

V grafu lze srovnat i více než dvě metriky (s tím že osy jsou jen pro dvě). Stačí na vybranou metriku kliknout a přidá se další čára do grafu (pozor, větší množství čar je solidní zmatek, ale hodí se). Najetím myší nad konkrétní bod grafu získáte v bublince data pro ten konkrétní den (znáte z AdWords). Vlevo pod grafem pak lze ještě přepínat na denní, týdenní nebo měsíční zobrazení. Vpravo pak filtrovat do grafu zobrazení dat pouze z vyhledávací nebo obsahové sítě (hezky pěkně!).

Dvojitou šipkou vpravo dole lze graf schovat, schovaný pak zůstane i při procházení mezi kampaněmi. Kliknutím na dvojšipku graf opět vrátíme, pokud bude třeba.

Sloupec hodnota konverzí a PNO

V přehledech výkonu kampaní, sestav a klíčových slov přibyly dva nové sloupce:

  • hodnota konverzí – kolik jste reálně vydělali na objednávkách (tuto hodnotu je třeba dynamicky nebo fixně vkládat do konverzního kódu, pokud ve sloupečku hodnoty nemáte, ani je neměříte)
  • PNO (podíl nákladů na obratu) – procentuální hodnota nákladů z celkových hodnot konverzí (tj. cena děleno hodnota konverzí, v procentech).

Sklik - sloupečky

Oba velmi potřebné, hodnota konverzí dosud byla dostupná jen ve statistikých přehledech, nepříjemnost s generováním několikrát měsíčně tohoto reportu tedy odpadá. PNO nebyla dostupná vůbec. Škoda, že odpovídající sloupec v AdWords ukazuje převrácenou hodnotu (hodnota konverze děleno cena), to ale škoda AdWords, víc se mi líbí PNO, více odpovídá praktickému využití téhle metriky.

Vyhledávání

Sklik  - vyhledávání
Používáte-li multilogin (přístup k více účtům přes jeden email), stačí začít psát název účtu a odpovídající účty se z celého seznamu vyfiltrují.

Sklik - vyhledávání kampaní, slov a sestav

S vyhledáváním v Skliku to bývalo svého času dost o nervy. Postupně se vylepšilo na celkem standard, teď už má i pár hezkých fičurek. Vyhledávání se provádí vpravo nahoře v účtu a po zadání slova rovnou ukáže kolik k němu má odpovídajících kampaní, sestav, reklam a klíčových slov. Následně si prokliknete to, co vás zajímalo. Příjemné, zvlášť pokud (už) nemáte ponětí, jaká je struktura kampaní.

Další kosmetické úpravy

Sklik - kopírování nastavení kampaně

  • Kopírování nastavení kampaní – už nejde zaškrtnout a vybrat více kampaní k úpravě, pokud ale upravujete nastavení jedné kampaně, máte na výběr buď Uložit nastavení nebo Uložit a kopírovat nastavení. Kopírování funguje tak, že jen vyberete konkrétní nastavení, která chcete rozkopírovat a kampaně, do kterých chcete kopírovat. A je to.
  • Návrh klíčových slov – prohození stran pro vstup a výstup, po najetí na graf ročního trendu se zobrazí i měsíční hledání.
  • Odkazy do Peněženky – v hlavičce přibyly navigační odkazy i do konkrétních částí Peněženky.
  • Nízká kvalita – nový status klíčového slova, pokud je aktivní a je označen nízkou kvalitou, znamená to, že podíl jeho zobrazení je nižší než 10 % z celkového potenciálu a je potřeba zapracovat na relevanci,
  • Přehled účtů – u multiloginu se účty upravují ve vyskakovacím okně, přehled zpráv na jednotlivých účtech se přesunul přímo k názvu účtu.
  • Omezení kampaní – časové plánování je označeno jako dřív hodinami, jen hezčími, kampaň se zaplým regionálním cílením má novou ikonku, takovou tu klasickou Googlí kapku :-)

Úprav ve vzhledu je tam samozřejmě spousta, co tu není zmíněno, buď jsem si nevšimla nebo se mi nechtělo s takovou drobností vypisovat. Budu ráda, když se podělíte v komentářích, pokud si všimnete v Skliku něčeho nového zajímavého. Vpravo dole v účtu je také odkaz na zpětnou vazbu. Pokud by se vám něco nezdálo správně funkční, tak to Skliku reportujte. Protože co si nenahlásíme, to nám asi neopraví.

Na ostatní věci, po kterých toužíme, budeme ale muset čekat dál. Jak se vám nový Sklik líbí?

4 komentáře u „Seznamte se s novým Sklikem!“

  1. Snad jen poznámka, že Hodnota konverzí není pouze suma konverzí, ale suma všech transakcí. Info ze Seznam Day od Davida Velechovského.

Komentáře nejsou povoleny.