Inzeráty Skliku se v tuto chvíli zobrazují kromě vyhledávání Seznamu také v Seznam Zboží, Firmách, Encyklopedii, Sbazaru, hledání obrázků a vyhledávání na Atlasu.
Nyní je možné všechny weby kromě Seznamáckého vyhledávání vypnout a to dokonce každý zvlášť – tedy můžete nechat reklamu zobrazovat třeba jen na Seznamu, Atlasu a ve Zboží.
Vypínání se nastavuje na úrovni kampaně. U již vytvořené kampaně najdete v nastavení položku vyloučené weby. Výchozí nastavení je všechny weby povolené.
Možnost reklamu někde nezobrazovat je určitě zajímavá, dá se kalkulovat s tím, že když někdo hledá třeba fotky Egypta, nemusí si zrovna hned chtít koupit zájezd.
Nicméně žádný z webů, kde se reklama nyní zobrazuje mi nepřijde pro inzerenty úplně nevhodný, takže bych oddělení webů a možnost vypínání nepovažovala za velkou prioritu. Ledaže by různě cílených webů mělo přibývat. Co myslíte? Je to jen taková malá fičurka nebo jde o přípravu na vstup většího množství dalších webů (třeba i obsahových) do hry?
Je škoda, že nejde nastavit pro různé služby odlišné max. CPC. Myslím, že by to bylo výhodné pro Seznam i inzerenty.
[1] Ano. To je přesně jedna z dalších odlišností od AdWords, kde si myslím, že by se Sklik nemusel za každou cenu lišit. Ale počítám, že Seznam sám dobře ví, že relevance se nedá definovat jen v bodech „ano“ a „ne“, ale pohybuje se na nějakém intervalu, kterému by mohla i odpovídat cena.
Byla by to jistě zajímavá možnost kdyby mi Sklik předal informaci o stránce ze které návštěvník přišel. Takto mohu jednotlivé stránky vypínat jen na základě dojmologie. Takže zase :-(
Za velky nedostatek povazuji nedostupnost statistik pro jednotlive weby. Muzu se jen domnivat jake asi bude CTR na zbozi ci firmach. Take bych uvital moznost vytvorit kampan pouze pro zbozi, ale to nejde, protoze vyhledavani na Seznam.cz nejde zakazat. Pokud by to slo, mohl bych si zjistit CTR ruznych webu a take mit jine inzeraty.
Tak jak je ted funkce naproramovana moc uzitku neprinese.
reaguji na [2]: Mám za to, že AdWords umožňuje nastavení odlišné ceny pouze pro obsahovou síť. Pro vyhledávací síť (partnerské vyhledávače) si jinou cenu nastavit nemůžeš (pletu se?). Sklik obsahovou síť nemá. V čem se to tedy od AdWords liší?
[5] Asi máš pravdu. Zřejmě jsem uvažovala spíš systémové řešení, které různé nastavení cen (zatím, logicky) neumožňuje. Od AdWords se to liší tím, že přesně vím, kde se to zobrazuje a tudíž i celkem nepřesně tuším, jakou bych tam raději nabídla jinou cenu.
U Skliku jde nastavi max. CPC ke každé službě i ke každému slovu zvlášť!!!!
Já si myslím, že např. pro většinu e-shopů je zbytečné inzerovat v Encyklopedii (uživatel teprve hledá informace, ještě je daleko před kupním rozhodnutím) nebo Sbazaru (člověk, který hledá použité zboží, také většinou nechce to nové, nepoužité, jinak by šel do Zboží). Doporučuji proto vypínat, aby nedocházelo ke zbytečným zobrazováním a snižování CTR (míry prokliku).