Vážně už je nový rok! Vědí to i vaše reklamy?

Jasně. Všimli jste si. Ale neuvádíte třeba rok v některém textu své reklamy? Zamyslete se, možná už jste zapomněli, přecijen jste to tam mohli napsat už před víc než rokem. Tak ještě jednou zkontrolovat. Bannery taky! Pozor i na 2011 v klíčových slovech, používáte-li dynamické vkládání slov.

Nechcete přece inzerovat takhle:

Reklamní text - Dovolená 2011

Možná jste zapomněli vypnout i nějakou vánoční kampaň…

Vánoční banner v lednu

I dovolenou 2011 už si každý nejspíš vybral…

Dovolená 2011 - iDnes

A je vážně nesmysl, vydávat loňskou nabídku za aktuální…

Dovolená 2011 - Sdovolená

Nezachráníte to širokou nabídkou…

Dovolená 2011 - Invia

… ani slevou.

Dovolená 2011 - sleva

Možná se ale nechám zlákat garancí na cestu do minulosti :-)

Dovolená 2011 - Dovolena.cz

P.S.

Mějte krásný rok!

(všechny screenshoty v tomto článku byly pořízeny na přelomu 4. a 5. ledna 2012)

10 komentářů u „Vážně už je nový rok! Vědí to i vaše reklamy?“

  1. Ahoj Petro,

    díky Tvému testu jsme odhalili několik dílčích nedostatků (na jeden jsi zde narazila) v kampaních Invia.cz , které spravujeme a ještě dnes jsme je opravili. Takže děkuji.

    Nicméně co se Tvého testu týká, z vytučněných částí inzerátů je vidět, že jsi zadala klíčové slovo, které rok 2011 v sobě obsahovalo, nejspíš „dovolená 2011“. Tuto základní věc jsi ale nějak zapomněla zmínit, přitom to dost zásadně mění pohled na věc a rádoby špatný stav, nad kterým se tady pozastavuješ.

    Dostala jsi přece to, co jsi hledala. Pokud člověk v roce 2012 zadá frázi „dovolená 2011“, patrně si sám neuvědomil změnu roku. Rok 2011 se v inzerátu vytuční (narozdíl od 2012), čímž lépe upoutá pozornost uživatele (to v tuto chvíli úplně stačí) a na webu se uživatel dozví, že už je rok 2012. Co je na tom špatně?

    Dle mého názoru, by byla „prověrka“ připravenosti inzerentů objektivnější v případě, kdy bys zadala nějakou frázi bez toho roku 2011, třeba jen „dovolená“.

    Když v tuto chvíli zadám „dovolená 2011“ dostávám, stejně jako ty, hned několik inzerátů obsahujících rok 2011. Když ale zadám jen „dovolená“ je v Googlu pouze jediný nepřipravený hříšník s rokem 2011, zbytek má buďto 2012 anebo inzerát bez roku. Několikrát jsem reloadoval kvůli různých verzí textů.

  2. Většina z nich jsou sice dynamicky vložená slova. A jasně, zákazník se může splést. To ale neznamená, že se má stejně plést i inzerent. Stejně jako preferuješ v inzerátu „Paříž“, když uživatel zadá „Pařýž“. Když něco prostě nejde, tak je nesmysl tvářit se, že to nabízím. Ale ze znění těch inzerátů (aktuální, garance, letos) je zřejmé, že to není záměr. To by vypadalo trochu jinak. Sám píšeš, že jste to opravili, takže v podstatě se mnou souhlasíš, že by to tam být radši nemělo, že jo.

  3. Opravili, ano, řekl jsem taky, že jsme „odhalili několik dílčích nedostatků“ a můžu říct i to, že jsme se trochu inspirovali k úpravám. Whatever…

    Nicméně zrovna text „Vyberte dovolenou kdykoliv chcete. Nabídka z katalogu 300 českých CK“ IMHO nejeví žádné známky toho, že by tam byl omylem, naopak spíše toho, že je na tu situaci napsaný, nemyslíš? :) Už?

    Tudíž mi není jasné, proč je vystaven na této ostudné zdi jako negativní případ, když by měl být naopak vyzdvižen jako nejlepší možná optimalizace inzerátu na překlepovou frázi „dovolená 2011“.

    A kdyby přeci jen ještě něco nebylo jasné – pokud jsi článkem chtěla zhodnotit připravenost inzerentů na nový rok, měla jsi zadat nějakou echt a neprůstřelnou frázi „dovolená 2012“: http://ow.ly/i/p8JU – TADY je použití roku 2011 jednoznačnou chybou, bez diskuze. Namísto toho tepeš na nesprávném místě :)

    Ty de-facto v článku radíš co? Inzerci na klíčové slovo „dovolená 2011“ odstranit, protože už není a nikdy nebude moci být relevantní? OK a co tedy ti „běžní uživatelé“, kteří ještě do půlky února píší všude (nejen do vyhledávače) starý rok 2011 omylem? Jak se na ně připravíš? Pokud klíčová slova „dovolená 2011“ z kampaní odstraníš nebo je jednoduše nahradíš rokem 2012 bude dotaz „dovolená 2011“ spouštět volná nebo frázová shoda klíčového slova „dovolená“, takže skončíš někde dole mezi těmi, co jim tohleto slovo spustí tahle volná nebo frázová „dovolená“ s inzerátem bez roku, případně s rokem 2012. Díky za uvolnění místa nám, připraveným: http://ow.ly/i/p8JK :)

  4. Láďo v článku radím přesně to, co je v prvním odstavci – prohlédněte si svoje reklamy, jestli jste na něco nezapomněli. Jestli usoudíte, že je tam to, co tam chcete mít, tak proč ne. Screenshoty jsou jen ukázkou toho, co pravděpodobně inzerovat nikdo nechceme, aby bylo jasné, o čem je řeč. Jestli čísla o výkonu, jiná hlava nebo domněnka pro testování říkají cokoliv jiného, tak je to v pořádku. Tohle není žádná ostudná zeď. Nepíšu, že ti, kdo to tak mají jsou hlupáci, vím, jak strašně snadno se to může stát (i když na to člověk myslí a ty inzeráty si projde). A vím, že tam takhle visí od loňska.

  5. Díky za upozornění i když jsme si ho přečetli trochu pozdě. Je to pěkný postřeh, protože jsme vše inzerovali jak největší okurky ještě pro 2011, Vánoce a Silvestr. Příští rok se nám to jistě nestane. :-)

    Jen tak mimochodem, jakto, že poslední dobou jsou updaty tohoto blogu tak sporadické? :-( Hodně jsme se tu naučili. A poslední dobou tu nic není.

  6. S blížícím se koncem roku jsem si na tenhle článek vzpomněl a začal uvažovat nad tím, jak na změnu roku naše sestavy připravit. V klíčových slovech máme rok 2012 asi miliónkrát a přemýšlím, jak ho efektivně nahradit rokem 2013. Pro Adwords to díky editoru nebude problém, ale jak to co nejjednodušeji zařídit v Skliku? Možná tip na další článek :-)

    A ještě jsem si vzpomněl na historku na podobné téma o inzerátu, který se objevil v obsahové síti na stránce o jarních prázdninách v roce 2012. Ty v tu dobu už skončily, ale z Skliku se stále ještě zobrazovala reklama s nadpisem jarní prázdniny 2011 :-)

Komentáře nejsou povoleny.