Ve středu dění: Každou středu (1)

Co to je? Tohle je takový malý mix. Zahrnuje upozornění na novinky z marketingu (jasněže hlavně PPC), zajímavosti, které mě v pozitivním i negativním smyslu zaujaly, možná i nějaké odborně-vzdělávací i zábavné akce, a v neposlední řadě asi trochu hloupé předsevzetí, že takový kratičký článek každou středu pošlu do světa. Takže co tu máme za poslední týden?

Google Instant Search

Vyhledávání na Googlu je dynamické, Google nám zapnul Google Instant Search. Pokud vás to leká, jde to vypnout (vpravo nahoře). Mě to leká, ale stejně je to super. Co to ale může znamenat pro ty, které nezajímá tolik jak hledat, ale jak se nechat najít? Instant Search může mít za následek zkrácení longtailu – výsledky hledání i reklama se zobrazí dříve, než dopíšeme dotaz, proto často můžeme mít jasno už u méněslovného dotazu, ten může být třeba obecnější. U placených výsledků nás asi nejvíc může zajímat vliv na míru prokliku, která se započítává do skóre kvality. Může se zdát, že rapidně naroste počet zobrazení, protože během jednoho hledání se reklamy (stejně jako přirozené výsledky) i několikrát promění. Není to ale nijak zlé, k nárůstu by dojít v zásadě nemělo. Zobrazení reklamy se totiž započítá jen při splnění jedné ze 3 podmínek:

  • uživatel kamkoliv proklikne (tj. přestane hledat a už si něco vybere – reklamu, odkaz nebo něco z menu),
  • uživatel ukončí vyhledávání (klikne na tlačítko hledat, odentruje nebo použije našeptávač),
  • výsledky zůstanou zobrazené minimálně 3 sekundy (uživatel přestane psát).

První dva případy jsou prakticky odpovídající dosavadnímu započítávání zobrazení, ve třetím případě může dojít k započtení zobrazení navíc jen když se uživatel „zasekne“ a pak bude pokračovat.

Nově v AdWords a na YouTube

Nové funkce se objevily v Search funnelu AdWords. Do vzdálenější historie konverzí je možné dívat se díky Oknu historie konverzí (defaultních 30 dní doplněno o 60 a 90). Můžete si zobrazit také jen kompletní trasy konverzí, tedy očištěné o zkreslení způsobená možným smazáním cookies v průběhu nákupního procesu.

Search Funnel - novinky

YouTube změnil vzhled reklamy ve videu. Původní roztažený pruh přes celou spodní část videa nahradil i pro textovou reklamu klasický full-banner s odsazením i zespodu. Posouvací šipky mezi reklamami nahradily 3 puntíky (v případě, že jsou k dispozici 3 reklamy), fungující jako přepínače (aktuální se zažlutí). Text se zdá být i méně výrazný. Verze před a po viz níže.

Dříve:
Původní formát reklamy na YouTube

Nyní:
Současný formát reklamy na YouTube

A na Skliku

Sklik včera spustil API. Můžete používat, pokud o to zažádáte. V budoucnu bude zpoplatněno (to je AdWords API taky). Více na Sklik blogu.

Co nás čeká?

  • 6. října v 19.00 Jak se inovuje a podniká v Silicon Valley, Hub Praha, Hubert Palan, GoodData (podrobnosti, vstupné 100 Kč pro nečleny)
  • 13. října v 19.30 Webová analytika v byznysu, pořádá VŠE GUG, přednáší Roman Appeltauer (podrobnosti na FB)
  • 14. října v 19.30 Pixmac – co se skrývá pod kapotou globální online fotobanky, prezentace a diskuse vývojového týmu oblíbené fotobanky (podrobnosti na FB)

Tož tak. A nezapomeňte, že i tenhle blog má svou stránku na Facebooku a bude prima, když se stanete jejím fanouškem ;-)

5 komentářů u „Ve středu dění: Každou středu (1)“

  1. Proč je API Skliku zpoplatněno? Včera jsem se na to čuměl a opravdu nemůžu pochopit důvod, který je k tomu vedl. Že to dělá Google jako důvod neberu.

  2. Jane, API Skliku bude zpoplatněno pouze symbolicky, spíš je to ochrana proti zneužívání a nadměrnému zatěžování. Prozatím se neplatí a i do budoucna to budou u většiny účtů částky v řádu korun za měsíc, což snad není tak hrozné, navíc možnost ovládat účet přes webové rozhraní zůstane pořád.

  3. Děkujeme za tuto bohulibou iniciativu! Dnes je kolem nás tolik informací, proto je dobré, když nám je někdo předžvýká :-)
    Taktéž se těším na středu.

Komentáře nejsou povoleny.