Ve středu dění: Sklik pořád něco mění (6)

02. 12. 2010 komentáře:  3 kategorie:  Představení novinek

Sklik vydává jednu novinku za druhou, i když nijak zvlášť zásadní. A Google vůbec nezůstává pozadu. Už jste viděli přemístěnou mapku nebo nový report podle typu kliku? Pak čtěte dál (nebo si prohlídněte obrázky).

Clickfraud v Skliku

Sklik změnil způsob odhalování podvodných prokliků, nově uvádí v Peněžence peníze, které byly vráceny za automaticky odhalené neplatné kliky. (V AdWords vidíte nezapočítané podezřelé kliky přímo v účtu, případné později odhalené neplatné kliky jsou odečteny z faktury).

Změny pravidel Skliku

Sklik nově povoluje propagaci alkoholu (mimo tvrdého) a také umožňuje přidávat do viditelné URL “ocásky” s klíčovými nebo upřesňujícími slovy. Viditelná URL dosud mohla obsahovat jen to, co obsahovala cílová URL. Teď tam může být cokoliv, což se hodně hodí.

A tím Sklik nekončí

Včera se nasazovalo vyhledávání v účtu, což je taky bezva, pokud máte větší kampaně. Spuštěno bude příští týden. Do konce roku by mělo být spuštěno něco jako agenturní účet, což by mohlo pomoci inzerentům s více účty a agenturám se správou účtů (a tajně doufám, že i financí). (update: do konce roku to nakonec prý nebude, bude to v lednu až únoru)

AdWords – změny v local business ads a local search

Prohodili nám řádek s adresou a viditelnou URL (adresa byla pod URL, teď je nad URL). Změna spíš k horšímu, působí to méně přehledně.

Adresa v inzerátu Datartu

Google local search také ve vyhledávání přesunul mapu do pravého sloupce. V hlavní části vyhledávání pak upřednostnil klasické výsledky vyhledávání. Odkazy na firmy patřící k mapě pak přesunul až pod (asi první tři) výsledky hledání. Podle heatmap lidé mapku vlevo víceméně přehlíželi (soustředili se víc na ty odkazy u ní).

Přesun mapky doprava

AdWords reporting podle typu kliknutí

V kampaních AdWords je nový report – Typ kliknutí. Ukazuje výkon jednotlivých klikacích částí reklamy – má význam samozřejmě tehdy, pokud sitelinks nebo click-to-call využíváte. Tento report je dostupný nejen na úrovni kampaně, ale i u klíčového slova a reklamního textu. Zobrazíte jednoduše přes Segment.

typ-kliknuti1

To je pro dnešek asi vše. Tak zase někdy. Třeba příští středu :-)


Předchozí: Následující:

Komentáře 3

1
Semrad - 02. 12. 2010, 10.09

Tak na vyhledavani a “agenturni” ucet se tesim nejvic….

2
Nikan - 29. 01. 2012, 20.57

To je sice všechno moc hezké, ale docela mi u Skliku chybí grafické reklamy ala Adsense. Navíc by to chtělo, aby jejich reklamy byly lépe cíleny. Jinak celkem spokojenost.

3
doucovanie matematiky - 10. 11. 2014, 22.12

Super článok, ďakujem.

Přidat nový komentář

*) Povinné položky
  • 18. 9. 2019
  • 6 050 Kč

(5 000 Kč bez DPH)

Místo: Praha

  • Maximalizace výkonu
  • Pokročilá optimalizace
  • Poslední novinky
Chci na školení 

Tohle je PPC reklama


Google+