V každé příručce začínajícího pépécéčkaře se určitě dočtete, že je nutné psát krásné reklamní texty a také je pořád testovat, abyste našli ten nejkrásnější, který vaše potenciální klienty co nejvíc zaujme, budou na něj klikat a následně bude více těch, kteří splní váš cíl. To je teorie, v praxi se to myslím i tak dost podceňuje. Pro dnešek nebudu zbytečně teoretizovat, ukážu to v číslech. Snad to tak bude méně znít jako teoretická poučka.
Tohle je příklad dvou inzerátů a jednoho dne, kdy současně běžely. Můžeme se bavit o tom, že jeden den není pro vyhodnocení lepší / horší statisticky dostatečně významný. To ale není podstatné. Jsou to čísla, která ukazují, jak taková změna může zafungovat na reálné výsledky.
Záměrně jsem vybrala pro příklad varianty s dost malým rozdílem CTR, tedy pouhé 0,03 procenta. V praxi vylepšení reklamního textu může znamenat mnohem výraznější zvýšení proklikovosti.
V číslech
Pokud se vrátím k příkladu na screeshotu, rozdíl mezi inzeráty s CTR 0,60 % a 0,63 % znamená 49 prokliků navíc. Denně. To je 1470 návštěvníků navíc měsíčně. Návštěvníků, z kterých bude při aktuálním konverzním poměru měsíčně 59 konverzí.
V téhle souvislosti je nutné připomenout, že u kampaní zaměřených na výkon je třeba vždy řešit u testovaných textů současně s mírou prokliku i konverzní poměr. Napsat text, který přivede třeba dvojnásobek lidí je poměrně snadné. Cílem je ale pochopitelně dosáhnout minimálně stejného konverzního poměru (resp. může být i nižší, do té míry dokud z toho bude stejný zisk). Tenhle příklad je ale hezký i tím, že možná obsahuje malý bonus navíc. Konverzní poměr nového textu je o procento vyšší. Říkám možná, protože tisíc kliků zase není tolik na nějaký definitivní soud.
Vylepšení reklamních textů má také vliv na cenu a pozici reklamy. Často přitom nejde o halíře, ale o koruny. V hodně konkurenčních oborech i o desetikoruny.
Něco málo k samotným textům
Odkud pochází a co inzerují vám neřeknu, ani to není z pohledu čísel důležité. Ale pár zajímavostí ano:
- Jde o texty kontextově cílené reklamy. V obsahové síti se samozřejmě testování obrovsky vyplatí, protože zobrazení je mraky.
- Oba texty se liší v jednom jediném znaku v titulku.
- Oba texty nějakou chvíli před tímto příkladem absolutně převálcovaly text původní, asi o 0,15 %
A ještě jeden podstatný důvod, proč je testování důležité!
Pokaždé, když si vymyslím více variant textů, tipuju, který dopadne lépe. Tohle byl další z mnoha případů, kdy jsem s velkou jistotou sázela na ten druhý, horší.
Celkom zaujimave porovnanie :)
Ja mam ale taku skusenost, ze ked je mensie CTR, nie je to zle. Podla mna viac predava text inzeratu. Tj moze byt aj male CTR, ale konverzia moze byt velka.
Ahoj Petro,
trošku mi tam chybí informace, zda měly inzeráty totožnou landing page a bylo by super uvést, v jakém znaku se texty liší…pokud by byla LP odlišná, tak mě tento rozdíl tolik nepřekvapuje, pokud totožná, tak mě to velmi překvapuje a změna znaku byl geniální tah :-) Bylo by určitě přínosné zveřejnit podobný článek také po měsíčním srovnání a v ideální případě bys nemusela ani měnit nadpis :-) měj se fajn a díky za info
Znak prozrazovat nebudu, to není podstatné. Je ale fakt, že si dokážu představit co by vysvětlovalo, že ten znak zvýšil i konverzní poměr, ale byly by to jen dohady.
Landing page byla totožná, ale tak jako tak řeším vliv na CTR, na který vliv určitě nemá, protože ji prostě nikdo předem nevidí. Ten konverzní poměr je spíš trochu náhoda, i když se drží lepší celou dobu.
V tuhle chvíli už je druhý inzerát absolutně potlačený a defacto se zobrazuje jen první. Cílem není ani tak tenhle konkrétní příklad – ten jsem vybrala jen proto, že tam hezky vychází všechna čísla, která mají (vyšší CTR, nižší cena, lepší pozice, srovnatelná konverze).
Díky,
já na to ani nekoukal z pohledu CTR, ale spíš na konverzní poměr a počet konverzí, u kterého už landing page roli hraje. Taky si myslím, že je to spíš náhoda, ale pokud se to takhle bude držet, tak je to super :-) nadpis článku je tedy potřeba brát trošku s nadsázkou…
Tys ten článek nečetl :-) Je skutečně o CTR. 59 konverzí navrch je bráno jako nové konverze z nových kliků díky lepší míře prokliku, při shodném konverzním poměru.
Ale četl a vím, že je to článek o CTR :-) ale je tam také zmínka o konverzích a konv. poměru, který by musel být celou dobu konstantní, což je spekulace, takže mě jen trochu překvapilo promítnutí této spekulace do nadpisu článku… snad si už rozumíme :-)
Zkusím to vysvětlit ještě jednou. Když vzroste CTR o 0,03 %, tak vzroste počet návštěvníků ze shodného počtu zobrazení. V tomto případě o 1470 měsíčně. To dělá při SHODNÉM konverzním poměru 59 konverzí měsíčně. Pokud bych počítala zvýšený konverzní poměr (což se ale nestalo), bylo by to o něco víc konverzí.
Týká se to inzerce v obsahové části google?