PLA: Co jsou Product Listing Ads?

13. 02. 2013 komentáře:  8 kategorie:  Představení novinek

Trochu se mi zdá, že Google svýma rozšířenýma kampaněma a jejich hodně rozporuplnými plusy a mínusy trochu zabil jinak asi největší pecku pro tento rok, Product Listing Ads. Novinka, která přišla do všech českých AdWords účtů začátkem února má jednoznačná pozitiva a v tuhle chvíli je to to nejdůležitější, čemu bychom se měli věnovat. Co nám přináší?

Product Listing Ads: hueawei

Co to je a proč to chci?

Reklamy s produktovými informacemi (jak zní méně hezká česká verze) nabízí novou možost, jak získat pro váš eshop nové objednávky a to dost možná levněji. Reklamy nevyužívají žádné cílení na klíčová slova, berou se přímo z XML feedu, podobně jako to znáte třeba na Zboží.cz nebo Heurece. Obrovskou výhodou tak je, že snadno zobrazíte reklamu na kompletní nabídku vašich produktů. Zobrazíte reklamu, která je tak aktuální, jak často aktualizujete svůj feed. A aby to bylo ještě lepší, reklama má úplně jiný formát než klasické textové reklamy ve vyhledávání na Googlu. K reklamě patří obrázek, který dokáže připoutat pozornost, cena, vyjasňující klíčovou informaci a promo sdělení, přesvědčující k nákupu.

Product Listing Ads: pračky bosch

Líbí? Jasně, je to super! Pokryjete long-tail a vyřešíte to, abyste inzerovali produkty, které právě opravdu nabízíte. Nebude trvat dva týdny, než přidáte nové produkty nebo smažete kampaně na ty, které už nenabízíte. Snadno inzerujete aktuální cenu, dělá se to samo.

Kde se zobrazuje?

Product Listing Ads se zobrazují ve vyhledávání na Googlu. Až 5 pod top pozicemi (pokud jsou) nebo až 8 v pravém sloupci, nad ostatními reklamami. Pro jistotu zdůrazním, že se zobrazují současně s vašimi klasickými textovými AdWords reklamami, můžete mít tedy klidně dvě reklamy na jeden dotaz – jednu klasickou jako teď, druhou s obrázkem. Dokonce těch s obrázkem můžete mít víc, pokud není dost reklam, Google nemá problém zobrazit víc od jednoho inzerenta. A to už je pořádný zásah, co říkáte?

Product Listing Ads: ledničky

Jak na to?

Mám v plánu v blízké budoucnosti podrobněji rozebrat některé jednotlivé kroky. Teď jen abyste měli představu, co vás čeká a do čeho se pouštíte.

  • Pokud ještě nemáte, potřebujete si založit účet v Google Merchant Center.
  • Vytvořit a nahrát XML feed. To je asi tak jednoduché, jako pro klasické zbožáky, navíc lze přidat položky AdWords groups a AdWords labels, podle kterých budeme strukturovat kampaně. Pokud nemáme XML feed (třeba máme jen pár produktů), lze to vložit i jako CSV. Poté jen zkontrolujete, že se vše bude správně zobrazovat.
  • Feedu je třeba nastavit pravidelnou aktualizaci (ideálně tak často, jak často aktualizujete nabídku). Pokud nenastavíte, produkty expirují po 30 dnech a reklama se přestane zobrazovat.
  • Merchant pak musíte propojit s AdWords (tak, že do něj vložíte číslo svého AdWords účtu).
  • Vytvoříte kampaně. V tom úplně nejjednodušším (ale ne nejlepším) případě snadno jednu reklamu pro vše ve feedu. Sofistikovaněji strukturujete kampaně podle kategorií, výkonu, marží, best-sellerů, sezónnosti atp. Kdyby toho mělo být moc, samostatný účet pro PLA není překážkou.
  • A pak konečně přichází na řadu ta největší zábava, s kampaněmi si budete hrát. Testovat, který obrázek produktu nebo jeho barevná varianta funguje nejlíp, testovat obsah promo sdělení, pracovat s cenou. A samozřejmě kontrolovat dotazy, na které Google reklamu zobrazí (protože i algoritmus Googlu se může zmýlit) a nerelevantní vyřazovat.

Product Listing Ads: fotoaparáty canon

Na nic nečekejte

Není nad čím váhat. Pokud máte produkty, jděte do toho! Je to obrovská příležitost. Jak se zdá, Google na spoustu dotazů vůbec nemá dostatek produktových reklam, teď byste neměli skoro s kým soupeřit!

Google navíc spouští k této příležitosti od 15. února incentivní program. Splníte-li jednoduché podmínky, získáte 10 % útraty zpět.

V tuhle chvíli Product Listing Ads běží v omezeném režimu, zdaleka ne na všechny fráze je v ČR Google spouští. Potřebuje trochu času na data. Pokud je již máte nasazené, neházejte flintu do žita kvůli nízkému objemu, který přivádí. Dnes Google výrazně zvýšil zobrazování, přesto je tam ještě veliký prostor než budeme na 100 %.


Předchozí: Následující:

Komentáře 8

1
Enti - 14. 02. 2013, 11.07

Zatím po týdenním testování jsem zaznamenal velkou relevanci klíčových slov (vyloučil jsem zatím jediný výraz), nízký počet zobrazení (v poměru ke klasické search reklamě je to 1-1,5%) a také jednu konverzi. Vzhledem k malému množství dat se ještě testovat moc nedá, snad jen cena za proklik.

2
Petr Bohme - 01. 03. 2013, 18.51

Také jsem zhruba v polovině Února s nadšením a pln očekávání nasazoval PLA a pak… se nestalo nic. Kampaně jsou nastavené správně ale traffic nikde. Z Googlu mi přišlo: „Jedná se o nový typ kampaně, který byl spuštěn teprve nedávno a nyní se produktové reklamy zobrazují pouze minimálně a nejsou vždy ve výsledcích vyhledávání dostupné. V nejbližší době by se počet zobrazování produktové reklamy měl zvýšit a poté bude možné zobrazit reklamu v nástroji náhled reklamy.“
Existuje tedy nějaký oficiální termín plného nasazení?
Navíc Product extension zatím v Čechách není dostupná vůbec.

3
Filip - 21. 05. 2013, 09.52

Jaké máte zkušenosti nyní, po prvních měsících? Stále mi přijde, že mnoho kategorií produktů se nezobrazuje – například dveřní kování. Jak jste na tom vy? Je z toho nějaká návštěvnost?

4
Petra - 21. 05. 2013, 13.10

Je z toho už hodně velká návštěvnost, ale nemám pod kontrolou žádné podobné „méně tradiční“ téma. Ale při vyhledávání je to vidět – jede hlavně elektronika, sport, parfémy, ale i třeba nábytek.

5
Filip - 22. 05. 2013, 10.36

Díky za odpověď, Petro. A když se podíváš na tu elektroniku nebo parfémy, mohla bys nastínit, jestli je to už třeba porovnatelný s návštěvností ze Zboží nebo třeba na úrovni 50% Zboží?

6
Reklamy s produktovými informacemi – jak na ně | Lukáš Krejča - specialista na internetový marketing - 30. 05. 2013, 08.27

[…] PLA nastavit popsala Petra Větrovská (u které jsem byl na školení) ve svém článku, je zbytečné to […]

7
Filip - 19. 06. 2013, 10.51

Tak jsem měl telefonát s Adwords poradcem Googlu a ten tvrdí, že čím více údajů a označení má výrobek v XML feedu, tím je větší šance, že se zobrazí v PLA.

8
Petra - 19. 06. 2013, 13.53

Filipe, co platí určitě, že má mít hodně specifické označení kategorie produktu (product_type), kde by měla být celá cesta až k té nejspecifičtější kategorii (tj. např. Kování > Nerez kování > Kulaté rozety > atd…). To rozhoduje o klíčových slovech, na která se zobrazí, stejně jako samotný název produktu (product_title).

Že by ale měli vliv další věci (třeba samotný počet labels nebo groupings) by mi přišlo už z podstaty zvláštní.

Přidat nový komentář

*) Povinné položky

  • 12. 7. 2016
  • 4 840 Kč

(4 000 Kč bez DPH)

Místo: Praha

  • Pokročilá optimalizace
  • Maximalizace výkonu
  • Poslední novinky
Chci na školení 

Google Partners Certified Trainer



Tohle je PPC reklama

Google Partner

Google+