PPC prakticky – průběh reálné PPC kampaně (seriál)

Když jsem zakládala tenhle blog, chtěla jsem psát o všem. Později se ukázalo, že nepíšu o ničem. Mezitím jsem psala prakticky jen o PPC. Navíc to byly ale vlastně jen samé teoretické úvahy a jiné bláboly. Ale s tím je konec! V několika dalších příspěvcích se sice od PPC neodkloním, nicméně zanechám teorii teorií a půjdu poodhalit praxi. A když říkám poodhalit, myslím tím do naha a se vším všudy. Jinými slovy mám připravený takříkajíc přímý přenos tvorby PPC kampaně.

Není kampaň bez webu

Reklamu budu tvořit pro web Egypťan.cz. Jde o informační cestovatelský web, návštěvník tu najde na cca 80 stránkách popis různých destinací, památek a zajímavostí v Egyptě a praktické informace, které se mohou hodit, pokud bude chtít do Egypta vyrazit. Cílem je poskytnout návštěvníkovi informace, které shání a nabídnout mu další, které by ho mohly zajímat. Na webu se přímo nic neprodává.

Cíle a předpoklady kampaně

  • Chci získat co nejvíce perfektně cílených návštěvníků. Chci návštěvníky, kteří se zajímají jen o Egypt, nic obecnějšího. Budu spokojená, když po vyladění kampaně takto získám z PPC 100 návštěvníků denně.
  • Chci utratit co nejméně. Ráda bych časem platila méně než korunu za klik, ze začátku jsem ale ochotná investovat více. Vím, že kvůli tomuto požadavku získám mnohem méně návštěvníků, než jaký je potenciál při tomto cílení, ale web přímo nic neprodává, budu zatím šetřit. Později se uvidí.
  • Budu měřit konverze. Nejde o prodejní web ani tu vlastně není k dispozici nic pořádného, co by se dalo měřit, takže to bude spíš jen tak pro zpestření. Za konverzi budu považovat návštěvu stránky Zájezdy do Egypta. Konverzní stránka je tedy přístupná, aniž by návštěvník musel udělat cokoliv víc, než kliknout (nemusí nic objednávat ani registrovat). Proto chci dosáhnout konverzi ve výši alespoň 10 %.
  • Přestože je to z praktického hlediska ideální, nebudu z této kampaně cílit přímo na konverzní stránku. To jen z důvodu, aby se nezkreslila data. (Zřejmě by mi to ani nemuselo projít, na konverzní stránce je jen reklama.)
  • Vzhledem k tomu, že web nic neprodává, budu předpokládat, že nezáleží na tom, na které pozici se inzerát zobrazuje, zřejmě budou zajímaví i návštěvníci, kteří proklikají i všechny ostatní inzeráty. Čili za lepší pozici budu radši, ale o prvenství neusiluji.

Čeho se můžete dočkat

  • Krok po kroku budu popisovat co dělám, proč to dělám, případně proč to nedělám jinak. Budu kampaň upravovat podle aktuálních potřeb. Kampaň budu rozvíjet postupně.
  • Budu se snažit o minimální časový odstup blogspotů od reálného provedení změn.
  • Nebudu používat žádný nástroj, který by nebyl veřejně dostupný.
  • Ukážu vám základní data z PPC systému – kliky, zobrazení, CTR, konverze, pozice, i jejich vývoj v čase.
  • Ukážu vám základní data z Google Analytics – počty shlédnutých stránek, konkrétní klíčová slova, přes která návštěvníci z reklamy nakonec přišli, dobu strávenou na stránce, apod.
  • Pokusím se sledovat časovou náročnost jednotlivých kroků.
  • Jako asi v každé kampani se určitě i v této objeví menší či větší zádrhely, nedomyšlenosti nebo rovnou chyby.
  • Nasadím kampaň na Sklik, až s ní budu jakžtakž spokojená, zkusím ji přehodit i do Google AdWords. Oba systémy pak budu moci srovnat. S jinými systémy zatím nepočítám.

Vzhledem k tomu, že tenhle nápad nebyl můj, tak počítám, že jsou alespoň dva čtenáři, kteří to ocení. Pokud jsou i další, budu jenom ráda, ale poprosím, pokud máte nějaké náměty a nápady, na co určitě nemám zapomenout, případně co můžu klidně vynechat, tak mi to, prosím, hoďte do komentářů nebo mailu.

O přípravě PPC kampaní si můžete přečíst také aktuálnější PPC manuál Zaklik.cz.

30 komentářů u „PPC prakticky – průběh reálné PPC kampaně (seriál)“

  1. Zajímavý nápad. Pokud půjdeš skutečně až na dřeň, bude to určitě pro spoustu lidí velmi poučné – a to i atraktivním tématem cílových stránek. Dokážeš odhadnout časové rozpětí, po které bude seriál vycházet?

  2. [3] Dane já nevím, sama jsem zvědavá, jak se to vyvine. Počítám, že teď pár dní to dá docela práci a bude i co číst, pak bude nějaké období sledování a tak za měsíc přesun do AdWords. Tam to bude taky tak měsíc zajímavé a pak už asi nebude o čem psát, běžná rutina už moc zajímavá není.

    Každopádně pokud to bude dobře a za dobré peníze fungovat, kampaň nechám běžet dál a třeba za půl roku může být zajímavé se k ní vrátit, stejně tak zajímavá můžou být celoroční čísla, vzhledem k tomu, že se dají předpokládat nějaké sezónní výkyvy.

  3. [4] Díky, jsem zvědav, jak se to vyvine. Skoro každý si v této oblasti pečlivě střeží své know-how, takže mne to trošku překvapilo. Extrémní nářez by byl, kdybys to celé již provedla v době honby za zájezdy a nyní to pouze celé publikovala. Zájem (odborné) veřejnosti zřejmě výsledky malinko ovlivní, stejně tak jako nesezóna. Držím palce – ať jsou další díly a zůstávám na příjmu:-)

  4. Chvályhodné! Skutočne v dnešnej dobe dosť nevídaný počin. Ak bude aj ďalšie pokračovanie takto prehľadne a zrozumiteľne napísané, určite bude priaznivá odozva od návštevníkov stránok.

  5. Petro, za prvé skvělý nápad, za druhé už teď výborné provedení. Seriál si pravděpodobně vytisknu a budu ho pročítat večer před spaním.

    Přidávám si tě do všech možných social bookmarking služeb.

  6. Výborný nápad, rád se poučím. Také jsem překvapen tím, že někdo vhodí do placu své know-how :) Hned jsem se přihlásil a zařazuji Větrovku do své RSS čtečky.

  7. Super nápad Petro! Budu se těšit na každý další článek o této kampani. Jistě bude moc poučný a zjistíme jak to dělá profík :-)

  8. Výborné, doufám, že vydrží nadšení a bude čas a ochota všechno dotáhnout až do konce :)

    Kdyžtak se přidám k těm dvěma, co seriál chtěli a budu otravovat taky :-D

  9. Pokud budeš chtít ukázat opravdu vše co píšeš, asi Ti na to nebude stačit jeden blog :-) Nebojíš se, že od Tebe všichni začnou opisovat, tozn. že se sice dozvědí více než věděli, ale zároveň si nepomůžou, protože nezískají žádnou konkurenční výhodu?

  10. Dobrý den.
    Skvělý a ojedinělý nápad. Něco takového jsem potřeboval. Navíc právě Vám velmi důvěřuji a mám o to větší radost, že se takového seriálu ujímáte právě vy.
    Přeji ať se výsledek podaří a budu vše sledovat. Právě si jdu založit Sklik účet a poslat Vám přihlašovací email.

  11. Nejde ani jeden Egypťan.cz , něco se ti porouchalo.

    Ale jednu věc sis zasloužila, místo v mé rss čtečce ;-) Fandíím..

  12. Také jsem zvědavý. A nemyslím si, že by se Petra musela bát, že od ní někdo bude opisovat. Každá kampaň je jiná, bez přemýšlení to nejde. Naopak se Petra může od ostatních dozvědět nějaké novinky. Naštěstí i my ostatní.

  13. to Lupo: trepes: konkurencna vyhoda? To ze si sa k tomuto dostal ty, neznamenam ze sa k tomu dostane kazdy kto to potrebuje.

  14. Tak někdo může její návod napodobit, ale s tím přece musela Petra počítat. Tenhle seriál mi ale přijde zajímavý.

  15. Díky tomuto seriálu jsme přenastavili PPC reklamy pro náš svatební e-shop a výsledky na sebe nenechaly dlouho čekat :).

    Děkuji Pétě za skvělý seriál a doporučuji všem, kdo to se svým podnikáním myslí vážně ;).

  16. Klobouk dolů… Přečetl jsem zatím jen úvod a nadšení. Jsem zvědavý co z toho bude, kam to povede dál.

Komentáře nejsou povoleny.