Sklik retargeting je tu!

Sklik dnes po delším testování pouští do veřejného provozu retargeting. Je to velká událost jak pro inzerenty, tak pro majitele webů v partnerské síti Skliku, jejichž výdělky také ovlivní. Retargeting je způsob, jak znovu oslovit uživatele, kteří už na webu byli, ale chceme je přivést znovu, třeba proto, aby konečně nakoupili nebo dokoupili nějaký další produkt k tomu, co už mají. Něco málo o očekáváních od retargetingu už jsem dříve psala.

Sklik retargeting - menu Nástroje Retargeting najdete v účtu pod menu Nástroje. Pokud pracujete s remarketingem v AdWords, celé nastavení je velmi podobné a intuitivní, návod netřeba. Takže jen pro ujištění, základní kroky:

  • Pod odkazem „Zobrazit retargetingový kód“ najdete kód, který je potřeba umístit na všechny stránky webu (případně další weby, z kterých chcete uživatele značkovat).
  • Tlačítkem „Vytvořit seznam“ budete utvářet seznamy značkovaných uživatelů. Seznamy jsou definované obsahem URL adresy, více různých URL do jednoho seznamu lze kombinovat operátory A (průnik) a NEBO (součet).
  • Lze Začít s prázdným seznamem (uživatelé se začnou značkovat až po vytvoření seznamu) nebo Zahrnout minulé návštěvníky, kteří odpovídají definici seznamu (započítají se i předchozí návštěvníci, samozřejmě ale počínaje nasazením retargetingového kódu).
  • Cookie retargetingu má platnost až 540 dní, stejně jako v AdWords. U každého seznamu si nastavíte dobu, jak dlouho chcete uživatele oslovovat. Výchozí je 30 dní.
  • Pokud už máte vytvořené nějaké seznamy uživatelů, s tlačítkem „Vytvořit kombinaci“ je dokážete kombinovat pomocí operátorů AND (je ve všech seznamech), OR (aspoň v jednom) a NOT (v tomhle není).

Sklik retargeting - seznamy

  • Zásadní odlišností od remarketingu v AdWords je, že kombinace seznamů je jediný způsob, jak seznamy od sebe odečíst. Na úrovni kampaně ani sestavy už nenajdete možnost vyloučit konkrétní seznam (např. zákazníky, kteří už udělali objednávku). Je tedy třeba pořádně připravit kombinace a v sestavách pak cílit na ně.
  • Retargetingová kampaň je v nastavení obyčejná kampaň cílená na obsahovou síť. Uvnitř sestavy vedle záložek Inzeráty, Klíčová slova a Umístění najdete záložku Retargeting. Kliknutím na tlačítko „Přidat seznamy / kombinace“ přidáte seznamy, které jste si vytvořili. sklik-retargeting-sestava
  • Frekvenci zobrazení na uživatele lze omezit v nastavení sestavy.
  • Hotovo. Retargetujeme!

Sklik retargeting nekombinuje s ostatními typy cílení (pozor na klíčová slova, technicky je lze zadat, cílili byste oběma typy cílení vedle sebe), nejde ani vyloučit z klasických obsahových kampaní. Žádný vliv nebude mít ani nastavení retargetingu na vyhledávací kampani.

Výkon retargetingových kampaní v Skliku je v souladu s tím, co je u remarketingových kampaní běžné – míra prokliku je vyšší než v ostatních kampaních v obsahové síti, konverzní poměr také. Díky lepší míře prokliku je zřejmě možné postupně očekávat i vzrůst výdělků pro partnery v síti Sklik Partner. Dost velkou neznámou je pro mě stále překryv sítě Googlu a Skliku, který nám jednak může zavařit při vyhodnocování, druhak i na něm závisí množství konverzí, které je Sklik schopen přivést „navíc“. První výsledky z testování ale ukazují, že s vyzkoušením není třeba váhat, retargetingové kampaně v Skliku konvertují!

sklik-retargeting-kampan

Více informací o Sklik retargetingu

12 komentářů u „Sklik retargeting je tu!“

  1. … nasazují i žáci ze školení :-)
    ale uvítal bych kdyby seznam připravil co nejdřív taky dynamický retargeting.

  2. Pokud je výchozí podmínka, čili „obsahuje“, pak stačí zadat konkrétní slovo, které má být v url přítomné. U volby „je rovno“ pak musí sedět celá url. U „neobsahuje“ opět stačí zadat jen jedno slovo, které url nemá obsahovat.

  3. Pingback: Co je remarketing?

Komentáře nejsou povoleny.