Nové pravidlo pro display URL v AdWords

Nové pravidlo Google AdWords pro viditelnou URL adresu zakazuje používat různé domény v rámci jedné sestavy. Viditelné i cílové, protože obojí musí být shodné. Většinu inzerentů to pravděpodobně nijak neovlivní. Pokud ale z nějakých důvodů cílíte stejným klíčovými slovy z jedné sestavy na dvě své domény, musíte své kampaně upravit.

Nové pravidlo Google AdWords ke zobrazované URL adrese bude platné od 24. února. Více informací na AdWords Inside.

Smysluplnost tohohle pravidla je trochu sporná. Cílení na dvě různé domény z jedné sestavy není sice úplně běžný postup, své opodstatnění mít ale může. Napadají mě dva případy:

  • Máte dva weby k témuž tématu a návštěvnost z reklamy jim chcete rovnoměrně rozdělovat. Nechcete inzerovat oba zároveň, ale střídavě.
  • Testujete např. míru konverze pro návštěvnost z reklamy na dvou svých eshopech.

V případě, že budete chtít toto provozovat dál, nenapadá mě jiná cesta, než vytvořit si v rámci účtu duplicity v klíčových slovech a možná i celých kampaních, což asi není úplně šťastné.

Zmíněno již dříve na bg Theory. Via Petra Brodilová (Zbrody.cz si určitě hned přidejte do čtečky, pokud vás zajímá čtení o PPC, což vás zajímá, protože jste tady.)