Již za týden, 22. července, Google automaticky přepne všechny AdWords kampaně na rozšířené, pokud již předtím neupgradujete ručně. Nechat to na Googlu je sice jednoduchá, ale ne úplně nejlepší volba, zejména u kampaní, které necílí na mobily nebo cílí jen na mobily. Nad jejich nastavením celkem snadno ztratíte kontrolu.
Co se stane?
- všechny kampaně začnou být cílené na všechna zařízení – desktopy, tablety a mobily,
- kampaně cílené jen na mobily nebo na mobily a tablety budou mít nabídku u všech zařízení shodnou s původní (cenový multiplikátor pro mobily + 0 %),
- kampaně cílené jen na mobily nebo jen na tablety budou mít cenový multiplikátor nastavený podle nabídek podobných inzerentů (teoreticky může tedy být i vyšší).
Nejjednodušší – neduplicitní kampaně cílené na všechna zařízení
Neduplicitními kampaněmi myslím případ, kdy nemáte dvě kampaně se stejnou strukturou, akorát jiným cílením podle geolokace nebo zařízení. V takovém případě stačí jen upgrade. Doporučuju se ale v segmentech podívat na výkon v kampaních na mobilech a případně multiplikátor nabídky pro mobily upravit.
Pokud máte kampaní v účtu hodně se shodným cílovým nastavením, nejjednodušším způsobem je AdWords Editor (aktuální verze 10.1.0), nastavíte jedním kliknutím pro všechny kampaně v účtu.
Neduplicitní kampaně cílené na desktopy a tablety (vypnuté mobily)
Pokud chcete zachovat nastavení, je třeba snížit multiplikátor nabídky pro mobily o 100 %. Doporučuju ale zvážit, jestli se situace od doby, kdy jste mobily vypnuli nezměnila (třeba jste už vyvinuli pořádnou mobilní verzi webu) a zobrazování reklamy v mobilech přecijen nezkusíte, klidně s výrazně nižší nabídkou – multiplikátor může být snížen o 0 až 90 %.
Neduplicitní kampaně cílené pouze na desktopy (vypnuté tablety a mobily
Tenhle případ je shodný s předchozím, jen se zkrátka musíte smířit s tím, že se reklama začne zobrazovat v tabletech. Tomu zabránit nejde, nejde ani použít multiplikátor pro tablety.
Duplicitní geografické kampaně
Případ, kdy máte kampaně se stejnou strukturou cílené na Prahu a Brno, apod. Pokud je to kvůli ceně, cenové multiplikátory vám tuhle práci usnadní a můžete kampaně sloučit a pokračovat pouze s jednou. Pozor jen na to, že multiplikátory nabídek fungují na úrovni kampaní (a budou fungovat na úrovni sestav), pokud s cenovou optimalizací dle geolokace pracujete opravdu detailně, nemusí to stačit. Já pro tenhle případ zatím již hotové kampaně nesloučila, ale u nových už bych se naopak už většinou pro duplicitní nerozhodla.
Jestli máte pro různé geolokace různé texty, nabídky nebo cílové stránky, tak tam je to opět úplně jasné – to slučovat nechcete.
Duplicitní kampaně podle zařízení
Zřejmě nejkomplikovanější varianta. Kampaně sloučit musíte. Teda nemusíte, ale zbydou vám duplicitní, obě cílící na všechna zařízení (resp. minimálně na desktopy a tablety). Zároveň pravděpodobně máte různé texty – ty mobilní bude třeba nastavit jako „preferované pro mobily“.
Centrum pro upgrade
Jestli se ve velkých kampaních až tak úplně perfektně neorientujete nebo se chcete jen ujistit, pomůže vám Centrum pro upgrade. Najdete ho vlevo dole v účtu (v zasouvacím sloupci). Ukáže vám, kolik % už máte upgradováno, kolik kampaní zbývá a navrhne kandidáty na sloučení.
Až budete mít hotovo…
… začněte využívat všechny výhody, které rozšířené kampaně nabízí:
- upgradujte sitelinky (upgradují se zvlášť), ať máte přehled o jejich jednotlivém výkonu a můžete je nastavovat i na úrovni sestav nebo s časovým omezením,
- podle výkonu v jednotlivých geografických oblastech, dnech a hodinách (najdete v dimenzích) upravte multiplikátory nabídek,
- pohrajte si s texty pro mobily
Už máte upgradováno? Potkali jste se s nějakými problémy? Podělte se!
Díky za článek.
Dlouho jsem přemýšlel, co se asi stane až mi automaticky moje kampaně upgradujou. Tohle jsem si přesně myslel.
I po tomto článku mi nepříjde potřeba převádět manuálně kampaně na rozšířené.
Tak doufejme, že se to nějak nezvrtne :-)